Mercedes top marką premium w Polsce

Kolejny miesiąc z rzędu Mercedes okazał się najchętniej wybieraną marką aut premium w Polsce. W sierpniu zarejestrowano nad Wisłą 538 osobowych Mercedesów, czyli o 28% więcej niż przed rokiem.

Jeśli doliczymy do tego również osobowe wersje modeli użytkowych oraz Klasę V, wówczas wynik sierpniowy Mercedesa to łącznie 586 sztuk, przy dynamice wzrostu kształtującej się na poziomie 28,8%.

Bardzo dobrze radzi sobie m.in. nowa Klasa C (67 egzemplarzy) oraz kompaktowy GLA (75 sztuk) – oba modele były liderami sprzedaży w swoich segmentach. Wśród luksusowych limuzyn niezmiennie prowadzi Klasa S (58 aut).

Obecnie więcej niż co czwarty nowy Mercedes sprzedawany w Polsce należy do segmentu SUV-ów.

Z nowości produktowych krajową ofertę koncernu ze Stuttgartu wzmocniła właśnie Klasa C Kombi, a niebawem w salonach pojawi się też nowa Klasa S Coupe oraz odnowiony CLS.

Licząc natomiast od stycznia, Mercedes-Benz dostarczył polskim klientom 4 326 aut osobowych, co oznacza 17,8-proc. wzrost r/r (4 810 sztuk wraz z osobowymi wersjami modeli użytkowych i Klasą V; +17,8%). Warto podkreślić, że sprzedaż niemieckiej marki rośnie szybciej niż cały krajowy rynek motoryzacyjny nad Wisłą.

A jak Mercedes-Benz radzi sobie na świecie? Otóż w sierpniu do nabywców trafiło 118 887 nowych samochodów spod znaku srebrnej gwiazdy (+9,7%). To więcej niż w którymkolwiek sierpniu w historii koncernu. Sprzedaż liczona od początku roku przekroczyła natomiast już pułap miliona egzemplarzy (dokładnie 1 032 410 sztuk; +12,3%).

„Za nami kolejny udany miesiąc. Kontynuujemy kurs na następny roczny rekord – powiedział Ola Kallenius, członek zarządu Mercedes-Benz Cars odpowiedzialny za marketing i sprzedaż. „Premiera nowej Klasy C w wersji sedan w Chinach i USA, na jej największych rynkach, da nam dodatkowy impuls. To samo dotyczy europejskich premier nowej Klasy C Kombi oraz Klasy S Coupe, które zaplanowano na połowę września”.

IBRM Samar