Ładowanie jeszcze łatwiejsze niż tankowanie

Monachium. BMW i jako pierwszy producent samochodów na świecie oferuje w pełni zintegrowane, montowane fabrycznie rozwiązanie do indukcyjnego ładowania akumulatorów w modelach hybrydowych typu plug-in. Produkcja pierwszych pojazdów rusza w lipcu. W ramach strategii koncernu NUMBER ONE > NEXT BMW Group po raz kolejny odgrywa wiodącą rolę w rozwoju innowacyjnych technologii ładowania, które znacząco poprawiają komfort i funkcjonalność zelektryfikowanych pojazdów w codziennej eksploatacji.

Opcjonalne ładowanie bezprzewodowe BMW jest obecnie oferowane w leasingu jako wyposażenie dodatkowe BMW 530e iPerformance (zużycie paliwa w ustawowym cyklu jezdnym UE: 2,3-1,9 l/100 km; zużycie energii w cyklu mieszanym: 13,9-13,3 kWh/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 52-47 g/km). Ładowanie bezprzewodowe BMW rusza najpierw w Niemczech, a następnie w Wielkiej Brytanii, USA, Japonii i Chinach.

Pole elektryczne zapewnia bezprzewodowe przesyłanie prądu.

Ładowanie bezprzewodowe BMW umożliwia przesyłanie energii z sieci elektrycznej poprzez płytę podstawową zamontowaną na przykład w garażu do akumulatora wysokonapięciowego w ustawionym nad nią samochodzie. Po zaparkowaniu samochodu ładowanie rozpoczyna się automatycznie, bez żadnych dodatkowych czynności ze strony kierowcy. Wprowadzając tę technologię na rynek, BMW Group robi kolejny krok w kierunku infrastruktury, która sprawi, że ładowanie akumulatorów w zelektryfikowanych pojazdach będzie jeszcze łatwiejsze niż tankowanie samochodu z silnikiem spalinowym.

Opcjonalne ładowanie bezprzewodowe BMW składa się z indukcyjnej stacji ładowania (GroundPad), którą można zainstalować zarówno w garażu, jak i na dworze, oraz komponentu samochodowego (CarPad) montowanego pod spodem auta. Bezprzewodowe przesyłanie energii pomiędzy GroundPadem a CarPadem odbywa się na odległość ośmiu centymetrów. Płyta GroundPad generuje pole magnetyczne. W CarPadzie indukowany jest prąd ładujący akumulator wysokonapięciowy.

Moc ładowania wynosi 3,2 kW. Pozwala to całkowicie naładować akumulatory wysokonapięciowe w BMW 530e iPerformance w ciągu około trzech i pół godziny. Stopień sprawności całego systemu, wynoszący około 85%, jest już zbliżony do poziomu ładowania przewodowego, gdzie obecnie osiąga się około 92%.

Ładowanie indukcyjne: jeszcze łatwiejsze niż tankowanie.

Ładowanie bezprzewodowe BMW wykorzystuje do ładowania akumulatorów wysokonapięciowych w zelektryfikowanych pojazdach technologię ładowania indukcyjnego, która jest już powszechnie stosowana w telefonach komórkowych i szczoteczkach do zębów. Istotną zaletą jest tu niezrównany komfort użytkowania. Kierowca nie musi już podłączać kabla, aby uzupełnić zapasy energii swojej hybrydy typu plug-in. Po zaparkowaniu auta we właściwej pozycji nad indukcyjną stacją ładowania wystarczy nacisnąć przycisk start/stop, aby wyłączyć napęd i rozpocząć ładowanie. Po całkowitym naładowaniu akumulatora system wyłącza się automatycznie.

Ładowanie bezprzewodowe BMW wspiera kierowcę już podczas najeżdżania na pozycję parkowania. Samochód łączy się ze stacją ładowania poprzez wi-fi. Na monitorze pokładowym pojawia się wtedy widok auta i jego otoczenia z góry, z kolorowymi liniami pomocniczymi wspierającymi kierowcę w parkowaniu. Symbol graficzny wskazuje, że osiągnięta została odpowiednia pozycja parkowania do ładowania indukcyjnego. Może ona odbiegać od idealnego położenia do siedmiu centymetrów w kierunku wzdłużnym, a do 14 centymetrów w kierunku poprzecznym.

GroundPad może być instalowany również na dworze i można z niego korzystać w każdych warunkach pogodowych. Wszystkie elementy przewodzące prąd są chronione przed deszczem i śniegiem; po stacji ładowania można też bez problemu jeździć. Podczas ładowania promieniowanie elektromagnetyczne ogranicza się do płyty podłogowej. Podkładka GroundPad jest stale monitorowana pod kątem ciał obcych. Gdy wykryte zostanie ciało obce, ładowanie zostaje natychmiast przerwane.

Wprowadzając na rynek ładowanie bezprzewodowe, BMW Group kontynuuje swoje zaangażowanie na rzecz przyjaznej dla użytkownika i praktycznej infrastruktury ładowania. W 2015 r. otrzymała już za to nagrodę ONZ „Momentum for Change”. Jako współzałożyciel spółki joint venture IONITY BMW Group współpracuje obecnie z innymi producentami samochodów w celu stworzenia europejskiej sieci szybkiego ładowania o mocy do 350 kW, która do 2020 r. ma obejmować około 400 stacji. Ponadto usługa ChargeNow uruchomiona przez BMW i, posiadająca ponad 130 000 stacji ładowania w 32 krajach, zapewnia dostęp do największej na świecie sieci publicznych stacji ładowania.


O BMW i

BMW i to marka BMW Group, która łączy skomunikowane usługi mobilnościowe, wizjonerskie koncepcje samochodów oraz nową definicję pojęcia premium, opartą mocno na idei zrównoważonego rozwoju. BMW i jest obecne w 74 krajach, oferując modele BMW i3 (samochód elektryczny do obszarów metropolitalnych), BMW i8 (samochód sportowy typu Plug-in-Hybrid) i BMW iPerformance (wszystkie samochody hybrydowe BMW typu Plug-in-Hybrid).

BMW i zdobywa dla przedsiębiorstwa nowe grupy docelowe i jest inkubatorem innowacji. Po pomyślnym wdrożeniu w BMW i technologie przenoszone są do marki macierzystej BMW.

Inne obszary działalności powiązane z BMW to DriveNow (carsharing), ReachNow (carsharing 2.0), ChargeNow (łatwy dostęp do największej na świecie sieci stacji ładowania), ParkNow (proste wyszukiwanie, rezerwowanie i opłacanie miejsc parkingowych), BMW i Ventures (inwestowanie w młode przedsiębiorstwa związane z mobilnością w miastach), BMW Energy (usługi energetyczne) oraz Centrum Kompetencyjne Mobilności w Miastach (doradztwo dla miast).

Źródło: www.press.bmwgroup.com