Jedną ze zmian jest zobowiązanie policjantów korzystających z przyrządów pomiarowo-kontrolnych do używania ich zgodnie z przepisami metrologicznymi oraz instrukcją obsługi. Dotychczas była mowa tylko tylko o użytkowaniu urządzeń w warunkach określonych w instrukcji.
Wątpliwości budzi m.in. laserowy miernik prędkości LTI 20/20 TrueCam. Instrukcje dotyczące używania sprzętu na stronie polskiego i amerykańskiego importera różnią się. Różnice występują np. jeśli chodzi o zakres temperatur w jakich można korzystać ze sprzętu. Strona polskiego przedstawiciela producenta podaje, że można z niego korzystać przy temperaturze od -30 do +60 stopni Celsjusza, natomiast amerykański importer twierdzi, że zakres ten wynosi od -10 do +60 stopni Celsjusza. Strona polskiego przedstawicielstwa podaje, że funkcja „Weather” pozwala „wykrywać przekroczenia prędkości podczas opadów deszczu, śniegu, przy niewielkim zamgleniu oraz przez szybę radiowozu”. Amerykanie nie odnoszą się do pomiarów dokonywanych przez szybę.
Przedstawiony projekt zakłada, że w przypadku prowadzenia akcji mających na celu wytypowanie kierowców jadących pod wpływem alkoholu czy narkotyków, policjant nie będzie musiał każdorazowo przedstawiać się kierowcy. Kierujący będzie mógł poprosić go o wylegitymowanie się
W przepisach ma zostać także wyrażone wprost zezwolenie na zaparkowanie radiowozu w miejscu obowiązywania zakazu na czas prowadzenia działań kontrolnych.
Główna część rozporządzenia ma wejść w życie 7 listopada 2019 r.
Źródło: www.motofakty.pl