Jakie samochody kupują najchętniej w Europie?

Renault Clio, Peugeot 208 oraz BMW Serii 3 to modele z listy TOP-10 w Europie, które przy negatywnym trendzie dla całego rynku osiągają wzrosty wolumenu rejestracji. Liderem całego rynku pozostaje VW Golf, który w pierwszym kwartale jako jedyny gracz przekroczył poziom 100 000 egzemplarzy.
Jak wynika z danych firmy analitycznej JATO Dynamics, w marcu bieżącego roku oraz narastająco od stycznia liderem sprzedaży nowych samochodów osobowych w Europie pozostaje Volkswagen Golf:
– marzec 2013: 48 930 sztuk (-7,8%)
– narastająco od stycznia: 112 200 sztuk (-8,5%)

Dla porównania, drugi i trzeci w zestawieniu sprzedaży model, a mianowicie Ford Fiesta oraz Opel/Vauxhall Corsa, uzyskały w marcu następujące wyniki:
– Ford Fiesta: 41 690 sztuk (-13,1%)
– Opel/Vauxhall Corsa: 33 580 sztuk (-13,9%).

Ford Fiesta zajmuje też drugie miejsce w rankingu najpopularniejszych modeli w Europie za cały pierwszy kwartał (77 800 sztuk; -14,7%), natomiast pozycja trzecia należy już do Renault Clio (75 500 sztuk; +13,6%).

W zestawieniu za sam marzec Renault Clio jest na miejscu czwartym (31 620 sztuk), notując przy niekorzystnym trendzie dla całego rynku wzrost rejestracji o 9,2%. Z uwagą należy śledzić też dynamiczny wzrost wolumenu dla innego samochodu klasy B innej marki francuskiej, a mianowicie Peugeot 208, który w marcowym rankingu zajął miejsce ósme (28 070 sztuk; 4 060 rok wcześniej).

W wynikiem na poziomie ponad 29 100 egzemplarzy wysokie, piąte miejsce w Europie zajmuje Nissan Qashqai. W lutym bieżącego roku ten produkowany w Wielkiej Brytanii crossover zajmował tą samą lokatę.

Od stycznia Nissan Qashqai uzyskał na rynku europejskim wynik prawie 61 900 egzemplarzy. To więcej niż np. Ford Focus (61 250 sztuk) czy Opel/Vauxhall Astra (52 000 sztuk).

W swoim opracowaniu JATO Dynamics wskazuje równocześnie na bardzo trudną koniunkturę utrzymującą się na rynku europejskim. W marcu bieżącego roku zanotowano dla całego rynku spadek poziomu rejestracji aż o 10,2%, natomiast narastająco od stycznia spadek wynosi 9,8%.
IBRM Samar, Autor Rafał Żaglewski