Globalny wzrost sprzedaży samochodów marki Volkswagen

Marka Volkswagen Samochody Osobowe sprzedała we wrześniu 2016 roku na całym świecie 547.700 samochodów, czyli o 6,7% więcej niż w tym samym okresie poprzedniego roku.

Od stycznia do września przekazano klientom łącznie 4.374.900 samochodów. Po raz pierwszy w tym roku sprzedaż skumulowana marki Volkswagen przekroczyła wartość roku ubiegłego (+0,6%). Jürgen Stackmann, Członek Zarządu marki Volkswagen ds. Sprzedaży stwierdził: „Dzięki dobrej sytuacji w Chinach, Volkswagen znacznie przekroczył we wrześniu ubiegłoroczny poziom sprzedaży. W całym okresie od stycznia do września osiągnęliśmy wynik lepszy niż w roku 2015”.

Volkswagen zwiększył we wrześniu sprzedaż swoich samochodów w całej Europie o 1,6% (w porównaniu z wrześniem 2015 r.); osiągnęła ona poziom 160.400 egzemplarzy. Większość z nich – 141.000 aut – przypada na Europę Zachodnią (+0,4%). Na niemieckim rynku dostarczono klientom 48.300 samochodów, co oznacza lekki spadek, o 1,5%. W regionie Europy Środkowej i Wschodniej utrzymywała się tendencja wzrostowa, dzięki której Volkswagen zwiększył sprzedaż o 10,4% do 19.400 pojazdów. W Rosji sprzedano 7000 aut, co oznacza wzrost o 2,9% w stosunku do września roku 2015.

W Polsce w każdym miesiącu 2016 roku rejestrowano więcej nowych, osobowych Volkswagenów niż w analogicznych miesiącach 2015 roku. Porównując rok do roku, we wrześniu liczba rejestracji nowych, osobowych aut Volkswagena wzrosła o aż 31,53%. Dzięki temu, po pierwszych dziewięciu miesiącach tego roku Volkswagen w rankingu rejestracji nowych, osobowych samochodów plasuje się w naszym kraju na drugim miejscu z liczbą 30.421 aut (wzrost o prawie 25%).

W regionie Ameryki Północnej sprzedaż we wrześniu wyniosła 45.600 pojazdów i była prawie taka sama jak rok wcześniej (-0,7%). W USA spadek sprzedaży został spowolniony w porównaniu z poprzednim rokiem i wyniósł -7,8% (24.100 samochodów). Tak jak w całym roku, również we wrześniu Volkswagen odnotował znaczny wzrost sprzedaży w Meksyku – o 12,4% w porównaniu z wrześniem 2015 r., co wiązało się ze sprzedażą 16.500 pojazdów.

W regionie Ameryki Południowej utrzymywała się trudna sytuacja. We wrześniu wydano tam klientom 20.500 samochodów, jest to duży spadek w porównaniu z wrześniem poprzedniego roku – o 47,2%. Jego przyczyną jest bardzo trudna sytuacja w Brazylii będącej największym rynkiem regionu.

Sprzedaż w regionie Azji-Pacyfiku we wrześniu kształtowała się pozytywnie. Sprzedano tu 303.700 samochodów, co oznacza znaczny 19,8-procentowy wzrost w porównaniu z tym samym okresem poprzedniego roku. Głównym motorem wzrostu ogólnej sprzedaży na całym świecie był rynek chiński. Volkswagen po raz kolejny odnotował tam większą sprzedaż, wydając we wrześniu klientom 288.800 aut. Oznacza to duży wzrost, bo o 22,8%, w porównaniu z wrześniem 2015 r. Od stycznia do września w Chinach przekazano klientom 2.133.100 samochodów. Jest to nowy rekord – w porównaniu z poprzednim rokiem sprzedaż wzrosła o 11,4%, czyli o 219.100 samochodów.

Źródło: www.mototarget.pl