Ford Transit Custom umacnia swoją pozycję debiutem nowej wersji hybrydowej z zewnętrznym ładowaniem (PHEV), wytyczając jednocześnie kierunek rozwoju europejskich jednotonowych furgonów. Samochód zostanie zaprezentowany po raz pierwszy w wersji produkcyjnej podczas Międzynarodowych Targów Pojazdów Użytkowych IAA w Hanowerze w Niemczech.
- Ford prezentuje podczas IAA w Hanowerze produkcyjną wersję Plug-in Hybrid (PHEV) nowego modelu Transit Custom
- Zaawansowany układ napędowy PHEV pozwala na osiągnięcie 50-kilometrowego zasięgu przy zerowej emisji spalin oraz zasięgu do 500 km, przy wykorzystaniu wielokrotnie nagradzanego 1-litrowego silnika EcoBoost do dostarczania energii na dłuższych trasach
- Pierwszy samochód PHEV w tym segmencie rynkowym zapewnia wysoką wydajność bez obawy o zasięg, zachowując pojemność przestrzeni ładunkowej i 1 tonę ładowności furgonu z silnikiem Diesla
- Rozszerzona gama modelowa Transita Customa oferuje też wersje z ulepszonym 2-litrowym silnikiem wysokoprężnym EcoBlue, z mocniejszym wariantem 185 KM i wariantem z miękkim hybrydowym układem napędowym
- Targi IAA w Hanowerze, to także debiut nowej dynamicznej wersji Transita Connecta Sport Van z pakietem stylistycznym nadwozia, charakterystycznymi paskami na masce i obręczami kół z lekkiego stopu z kolekcji Dark Stainless
Transit Custom PHEV wyposażony jest w zaawansowany system hybrydowy, umożliwiający zerową emisję spalin przy zasięgu przekraczającym 50 kilometrów. Układ wykorzystuje wielokrotnie nagradzany silnik benzynowy Ford EcoBoost o pojemności 1 litra, służący do zwiększania zasięgu pojazdu do ponad 500 kilometrów.*
Ford jest pierwszym dużym producentem oferującym system PHEV w tym segmencie rynku samochodów dostawczych. Takie rozwiązanie pozwala na ładowanie pojazdu przy użyciu prądu z sieci elektrycznej, co zapewnia podróże z zerową emisją spalin, przyczyniając się do zmniejszenia lokalnych zanieczyszczeń powietrza i umożliwiając pojazdowi wjazd do stref niskiej emisji. Model PHEV wejdzie do produkcji seryjnej w drugiej połowie 2019 roku.
„Transit Custom PHEV ustanawia nowe reguły dla uniwersalnych 1-tonowych furgonów, zapewniając wszechstronną wydajność przy zerowej emisji spalin.” – powiedział Ian Porter, główny inżynier programu Transit Custom, Ford of Europe. „Transit Custom PHEV nie wymaga żadnych kompromisów, oferując taką samą ładowność jak furgon z silnikiem Diesla i swobodę w odbywaniu dalekich podróży, bez konieczności zatrzymywania się, by naładować akumulatory.”
Ford przedstawia także znaczące ulepszenia w ofercie modeli Transit Custom, w tym zmodernizowany 2-litrowy silnik EcoBlue z mocą powiększoną do 185 KM, pierwszy w segmencie wariant z układem napędowym typu „mild hybrid”, opartym na silniku Diesla oraz zaawansowane funkcje łączności i wspomagania kierowcy.
Zerowa emisja spalin. Bez ograniczeń zasięgu
Transit Custom PHEV zapewnia operatorom flot samochodowych wyjątkową oszczędność paliwa i energii oraz wyjątkową elastyczność działania. Zaawansowany hybrydowo-elektryczny układ napędowy doskonale nadaje się do różnych scenariuszy pracy, od dostaw z wieloma przystankami, po dłuższe przejazdy między placami budowy.
Pojazd wykorzystuje szeregowy hybrydowy układ napędowy, z przednimi kołami napędzanymi wyłącznie silnikiem elektrycznym, a nie silnikiem spalinowym. Energia do silnika jest dostarczana przez chłodzony cieczą kompaktowy akumulator litowo-jonowy o pojemności 14 kWh, umieszczony pod podłogą przestrzeni ładunkowej w taki sposób, by zachować pełną objętość ładunkową oferowaną w standardowej wersji Transita Custom i gwarantując ładowność przekraczającą 1000 kg . Kompaktowy i ekonomiczny silnik EcoBoost napędza generator prądu, zapewniający dodatkowe ładowanie akumulatorów, gdy jest to potrzebne.
Trzy wybierane tryby jazdy elektrycznej EV umożliwiają kierowcy wybór sposobu i czasu korzystania z dostępnej w akumulatorze energii:
- EV Auto – ustawienie domyślne, pojazd sam określa sposób korzystania ze źródeł energii,
- EV Teraz – wykorzystuje tylko energię elektryczną, aż do wyczerpania akumulatorów,
- EV Później – system dąży do utrzymania obecnego poziomu naładowania akumulatorów.
Za pomocą portu ładowania znajdującego się w przednim zderzaku, Transit Custom PHEV może być ładowany z domowego 240-woltowego gniazda o poborze prądu ograniczonym do 10 A, osiągając pełne naładowanie w ciągu pięciu godzin lub z wydajniejszego gniazda 240 V 16 A lub 32 A, co może zapewnić pełne naładowanie akumulatorów w ciągu trzech godzin.
W kabinie znalazł się wskaźnik mocy i ładowania zastępujący standardowy obrotomierz, a mniejszy wskaźnik stanu naładowania akumulatora zastępuje wskaźnik temperatury płynu chłodzącego silnik. Funkcje komputera pokładowego są skonfigurowane specjalnie dla układu napędowego PHEV, obejmując wskaźniki trybu EV, ostrzeżenia obsługowe i alarmy, które są wyświetlane, gdy pojazd jest podłączony do ładowania. Linia statusu wskazująca zasięg do opróżnienia akumulatora i zasięg z wykorzystaniem silnika spalinowego jest widoczna na wszystkich ekranach.
W przestronnym i praktycznym nowym wnętrzu Transita Custom znajdziemy najwygodniejsze w tej kategorii pojazdów schowki oraz całkowicie nowe wyświetlacze i panele sterowania, zaprojektowane z myślą o poprawie ergonomii i łatwości użytkowania. Aktywowany głosem system komunikacji i rozrywki SYNC 3 jest dostępny w modelach z bogatym wyposażeniem. Towarzyszy mu 8-calowy kolorowy ekran dotykowy.
Transit Custom PHEV będzie oferowany w wielu dobrze wyposażonych wersjach, w których znajdą się systemy wspomagające kierowcę, w tym aktywny asystent parkowania i asystent utrzymywania pasa ruchu, współpracujące ze standardowym elektrycznym układem wspomagania kierownicy, który zoptymalizowano pod kątem jazdy miejskiej i łatwości manewrowania w niewielkiej przestrzeni.
Testowany w świecie rzeczywistym
Prototypy Ford Transit Custom PHEV przechodzą 12-miesięczne testy flotowe u londyńskich klientów Forda, obejmujących dystans przeszło 50 000 km, a jak Ford ogłosił niedawno, kolejne testy zostaną przeprowadzone w Walencji w Hiszpanii. Samochody dostawcze wyposażone w systemy telematyczne zbierają dane na temat wydajności operacyjnej i środowiskowej, w tym schematy ładowania akumulatorów, rodzaje podróży i rzeczywisty zasięg z napędem całkowicie elektrycznym podczas użytkowania przez komercyjne floty, m.in. przez firmy kurierskie, budowlane i usługowe, a także przez służby, takie jak policja.
Zebrane dane pomagają Fordowi lepiej zrozumieć, jak zoptymalizować wykorzystanie hybrydowego układu napędowego i ustalić, w jaki sposób ładowane z zewnętrznych źródeł hybrydowe samochody dostawcze o niskiej emisji mogą wspierać walkę z zanieczyszczeniem powietrza, jednocześnie zwiększając produktywność działania operatorów flot w warunkach miejskich.
Nowy furgon PHEV Transit Custom jest kluczowym elementem globalnego zaangażowania Forda w elektryfikację, z inwestycjami w wysokości 11 miliardów dolarów na stworzenie oferty 40 zelektryfikowanych pojazdów na całym świecie, w tym 16 pojazdów całkowicie elektrycznych do 2022 roku.
Układ napędowy Transita Customa i nowe rozwiązania systemów łączności
Od połowy 2019 roku modele Transit Custom otrzymają szereg istotnych ulepszeń, które będą również wprowadzone w nowym 2-tonowym modelu Transit debiutującym w Hanowerze.
Zmiany pomyślano tak, by zwiększyć wydajność i obniżyć koszty eksploatacji, a obejmują one między innymi usprawnienia silnika wysokoprężnego EcoBlue 2.0, w którym zastosowano kolejne rozwiązania optymalizujące zużycie paliwa i podnoszące moc w jednym z wariantów do 185 KM. Transit Custom oferuje również pierwszą w jego segmencie rynkowym opcję miękkiego napędu hybrydowego (mHEV), który zapewnia dodatkową oszczędność paliwa, przynosząc szczególne korzyści w warunkach ruchu miejskiego z częstym zatrzymywaniem samochodu.
Wprowadzono także technikę modemów pokładowych FordPass Connect, co pozwoli operatorom flot na poprawę wykorzystania pojazdów i optymalizowanie kosztów eksploatacji, a także umożliwi dostęp do wielu funkcji za pośrednictwem aplikacji mobilnej FordPass, ułatwiając korzystanie z pojazdu i zwiększając jego produktywność. Transit Custom może być również wyposażony w rozbudowany zestaw zaawansowanych technik wspomagania kierowcy, takich jak aktywny asystent parkowania, inteligentny tempomat adaptacyjny, pomoc w utrzymaniu pasa ruchu i system informacji o obiektach w martwym polu lusterek z uwzględnieniem holowanej przyczepy.
Usportowiony nowy flagowy Transit Connect
Stylowy nowy Transit Connect Sport, po raz pierwszy zaprezentowany w Hanowerze, robi wrażenie swoim wyglądem odmienionym zewnętrznym pakietem stylistycznym, z charakterystycznymi matowymi czarnymi sportowymi pasami, srebrnymi lub pomarańczowymi akcentami i 16-calowymi obręczami kół z lekkiego stopu z kolekcji Dark Stainless. Ekskluzywny furgon Transit Connect Sport poszerza asortyment popularnych usportowionych furgonów Forda, dołączając do modeli Fiesta Van, Transit Courier i Transit Custom Sport.
Bogate wyposażenie standardowe obejmuje kabinę wzbogaconą częściowo skórzaną tapicerką, przycisk Ford Power uruchamiający silnik, dwustrefową automatyczną klimatyzację, tempomat z automatycznym ogranicznikiem prędkości i statyczne światła przeciwmgielne doświetlające zakręty.
Nowa gama Transita Connecta trafiła do sprzedaży na początku 2018 roku ze zmodernizowanymi, paliwooszczędnymi silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi oraz z opcjonalną zaawansowaną ośmiostopniową automatyczną skrzynią biegów.
**Oficjalne dane homologacyjne dotyczące zużycia paliwa i emisji CO2 zostaną podane przed rozpoczęciem sprzedaży.
Źródło: www.mototarget.pl