Exide Technologies S.A. udzielił wsparcia studentom z Politechniki Poznańskiej, pracującym nad kolejnym bolidem wyścigowym o nazwie Cybina. Znany producent akumulatorów został sponsorem tego studenckiego projektu. Najnowszy pojazd będzie zasilany za pomocą akumulatora litowo-jonowego Exide Li-Ion.
Bolid wyścigowy Cybina to trzeci tego typu pojazd, po Wildzie i Warcie, stworzony przez grupę PUT Motosport, czyli studentów Politechniki Poznańskiej, którzy biorą udział w międzynarodowych zawodach Formuła Student. W ich projekt zaangażowana jest nie tylko kadra dydaktyczna, ale przede wszystkim firmy oraz osoby, które udzielają wsparcia merytorycznego i sponsorskiego. Jedną z nich jest poznański producent akumulatorów, właściciel marek Exide i Centra.
– Bolid wyścigowy Cybina czerpie z dwuletniego doświadczenia zespołu PUT Motorsport. Model opracowany został między innymi z myślą o ulepszeniu koncepcji, na których oparte były poprzednie konstrukcje – bolidy Warta i Wilda. Większość elementów w nowym modelu została jednak przeprojektowana, aby zwiększyć niezawodność nowego bolidu oraz wykorzystać wiedzę zdobytą podczas testów, badań oraz symulacji przeprowadzanych jesienią. Zoptymalizowano także geometrię elementów pojazdu pod kątem technologiczności, aby skrócić czas wytwarzania poszczególnych detali – mówi Marta Lewandowska, członek Działu Marketingu PUT Motorsport. W przypadku Cybiny zmiany dotyczyły przede wszystkim: ergonomii kokpitu, pakietu aerodynamicznego (zwiększono stosunek siły nośnej do docisku o ponad 20%) oraz napędu (skrócenie czasu podczas przejazdu konkurencji dynamicznych zawodów Formula Student).
Nowy model pojazdu został wyposażony także przez Exide. Poznański producent akumulatorów podarował młodym konstruktorom najnowszy akumulator Exide Li-Ion, pochodzący z gamy akumulatorów do motocykli i pojazdów sportowych.
– Exide stara się być zarówno technologicznym innowatorem w dziedzinie akumulatorów, jak i firmą odpowiedzialną społecznie, dlatego cieszy nas, że mogliśmy wesprzeć merytorycznie i finansowo młodych inżynierów z poznańskiej politechniki. Cybinę wyposażyliśmy w akumulator litowo-jonowy – mały i bardzo lekki, co jest niezwykle ważne w przypadku bolidu wyścigowego, ponieważ redukcje jego ogólną masę, umożliwiając większe przyspieszenie i lepszą wydajność – mówi Mariola Michalczyk, kierownik marketingu Exide Technologies S.A. – Exide Li-Ion to także akumulator o doskonałych parametrach i bardzo niskim stopniu samorozładowania, co jest istotne dla powodzenia rozruchu, np. po długich okresach przestoju. Exide Li-Ion może być montowany w różnych pozycjach, a przy tym nadal zapewnia najwyższy poziom bezpieczeństwa podczas eksploatacji – dodaje.
Źródło: www.warsztat.pl