Euro NCAP. Czy auta elektryczne są bezpieczne?

W końcu roku nie próżnują inżynierowie z EuroNCAP. Organizacja sprawdzająca poziom bezpieczeństwa oferowany przez nowe samochody przetestowała kolejne pojazdy.

Tym razem testom zderzeniowym poddano cztery auta debiutujące właśnie na rynkach Starego Kontynentu: hybrydowe Audi A3 Sportback e-Tron, Jeepa Renegade, Kie Soul oraz elektryczną Kie Soul EV. Które z pojazdów, zdaniem specjalistów, zapewniają najlepszy poziom ochrony swoim pasażerom?

Tym razem obyło się bez wpadek. Niekwestionowanym zwycięzcą zestawienia jest najnowszy Jeep, który otrzymał maksymalną liczbę pięciu gwiazdek.

Poziom ochrony dorosłych oceniono na wysokie 87 punktów procentowych, 85 punktów przyznano autu w kategorii ochrony dzieci. Stosunkowo niezły wynik – 65 proc. punktów – Renegade otrzymał za ochronę pieszych. Za dodatkowe systemy wspomagające bezpieczeństwo przyznano mu 74 proc. punktów.

Na pięć gwiazdek zasłużyło też nowe Audi. Hybryda z Ingolstadt zdobyła 82 punkty procentowe za ochronę dorosłych i 78 punktów procentowych za ochronę dzieci. Poziom zabezpieczenia pieszych oceniono na 66 proc, dodatkowe systemy wspomagające bezpieczeństwo na 68 proc.

Nieco gorzej poradziły sobie z testami zderzeniowymi nowe Kie. Obie wersje Soula otrzymały ogólną notę czterech gwiazdek.

Co ciekawe, większą ochronę zapewnia elektryczny model EV. Za ochronę dorosłych pasażerów przyznano mu 84 proc. punktów, za ochronę dzieci – 82 proc. W przypadku standardowego Soula wynik jest odrobinę gorszy. Poziom ochrony dorosłych oceniono w tym przypadku na 75 punktów procentowych (bez zmian pozostał poziom zabezpieczenia dzieci). Za brak piątej gwiazdki w głównej mierze odpowiadają jednak słabsze oceny w pozostałych dwóch kategoriach. Za ochronę pieszych oba modele otrzymały po 59 punktów procentowych, za dodatkowe systemy wspomagające bezpieczeństwo – zaledwie po 56 punktów.

Przeprowadzone w tej serii testy udowadniają, że samochody hybrydowe i elektryczne mogą być równie (a nawet bardziej!) bezpiecznie niż samochody z silnikami konwencjonalnymi. Dodatkowe baterie czy silniki elektryczne są dobrze zabezpieczone i nie stanowią zagrożenia pożarem.

Interia.pl


Warning: A non-numeric value encountered in /wp-content/themes/Newspaper/includes/wp_booster/td_block.php on line 997