Ekonomia serwisów mechanicznych i blacharsko –lakierniczych w czasie kryzysu

W czasie prosperity niewielu właścicieli serwisów zastanawia się nad dokładną kalkulacją swojej działalności. Dopiero w czasie kryzysu właściciele serwisów mechanicznych stają często przed dylematem: co zrobić i za ile sprzedać usługę? W przypadku klientów indywidualnych sprawa jest uproszczona. Trudniej podjąć jednak decyzję jeżeli mamy do czynienia z dużymi parkami samochodowymi, czyli flotami, wynajmem długoterminowym, etc. czyli podmiotami, które negocjacje o współpracy zaczynają od rabatów za usługi.

Na drugim, przeciwnym biegunie mamy do czynienia z naprawami blacharsko – lakierniczymi a ściślej z rozliczeniami z Towarzystwami Ubezpieczeniowymi, które zawsze będą starały się obniżać wypłatę kwot z tytułu powypadkowych napraw.

W obu przypadkach serwis musi odpowiedzieć sobie na pytanie: na ile mogę obniżyć stawkę aby nie ponosić strat w moich działaniach długookresowych? Jak ocenić to globalnie? Jaką postawę i działania podjąć? W ogóle jak wycenić i skalkulować swoje usługi?

A jeśli idą trudne czasy? Najlepiej nie błądzić tylko zapytać eksperta i mieć odpowiedź na już! Na te i wiele innych pytań znajdziemy odpowiedź podczas tegorocznego VII Dyskusyjnego Forum Ubezpieczeń Komunikacyjnych, które odbędzie się w Warszawie, w dniach 13-14 listopada w Hotelu Sofitel Warsaw Victoria.

Ideą corocznego Forum są działania integrujące wszystkich graczy związanych z sektorem napraw powypadkowych, w tym mechanicznych i blacharsko-lakierniczych. Ubiegłoroczna edycja obfitowała w dialog między serwisami i przedstawicielami firm ubezpieczeniowych. Mimo niełatwych rozmów żadna ze stron nie „chowała głowy w piasek” – wprost przeciwnie. Dlatego motto tegorocznej edycji brzmi „Spory do lamusa – podejmujemy współpracę. Przedstawiamy rozwiązania, pokazujemy narzędzia”.

Więcej na www.konferencjamotoryzacyjna.pl

Szczegółowych informacji udziela Pani Agnieszka Błoch – tel. 22 845-01-40 lub 22 646-08-18 e-mail: bloch@pim.pl