Delphi Automotive utworzy nową, niezależną spółkę

Firma Delphi Automotive PLC ogłosiła zamiar dokonania bezpodatkowego oddzielenia segmentu jednostek napędowych i utworzenia nowej, niezależnej spółki, której akcje będą przedmiotem obrotu giełdowego („Powertrain”). Zaraz po przeprowadzeniu tej transakcji, która powinna zostać sfinalizowana do marca 2018 roku, udziałowcy Delphi wejdą w posiadanie akcji obydwu spółek.

„Dzisiejsze obwieszczenie stanowi ekscytującą możliwość dla naszego biznesu; tworzy dwie niezależne spółki, z których każda koncentruje się na innych produktach, posiada sprawdzony model prowadzenia działalności i elastyczność umożliwiającą przyśpieszenie inwestycji w zaawansowane technologie, zapewniające rozwiązania najbardziej złożonych problemów naszych klientów” – mówi Kevin Clark, Prezes i Dyrektor Naczelny. „W okresie bezprecedensowych zmian w naszej branży, podstawowa siła zarówno naszych biznesów, jak i związków partnerskich umożliwi każdej z firm jeszcze lepszą koncentrację na ich unikatowych możliwościach, dalszym rozwoju najlepszych, zaawansowanych technologii i pomocy naszym klientom w nawigacji na drodze, która otwiera się przed nimi”.

Konwergencja technologii tworzących wielkie trendy w branży napędza rosnący popyt na zaawansowane urządzenia elektroniczne i zwiększoną moc obliczeniową, co odpowiada preferencjom klientów w zakresie zwiększenia bezpieczeństwa, wydajności i konektywności. Jednocześnie przepisy regulujące emisję spalin i zużycie paliwa stają się coraz bardziej surowe na całym świecie, co wymaga zaawansowanych systemów zarządzania silnikiem i elektryfikacji w celu zwiększenia parametrów pracy – i spełnienia oczekiwań klientów.

„W przyszłości nowa mobilność będzie definiowana jako konwergencja automatycznego prowadzenia pojazdu, zwiększonej elektryfikacji i połączonej inforozrywki, a wszystko to będzie możliwe dzięki skokowemu wzrostowi siły obliczeniowej i inteligentnej architekturze pojazdu” – dodał Clark. „Dzięki naszej strategii wzrostu i rozwoju poprzez inwestycje organiczne, przejęcia i strategiczne związki partnerskie zestrojone z wielkimi trendami w branży – bezpieczeństwa, troski o środowisko i zwiększenia konektywności – nasze działy Architektury Elektrycznej/Elektronicznej oraz Elektroniki i Bezpieczeństwa mają dobrą pozycję do znacznego rozwoju jako jedyni w skali światowej dostawcy zintegrowanego „mózgu i układu nerwowego” pojazdu. Mamy zaawansowane technologie, możliwości inżynieryjne i strukturę kosztów, aby być globalnym liderem w gwałtownie zmieniającym się sektorze mobilności”.

Zaawansowana Konektywność, Autonomia i Mobilność (E/EA i E&S)

Po sfinalizowaniu transakcji E/EA i E&S pozostaną globalnym liderem technologicznym o niezrównanych atutach w dziedzinach dystrybucji sygnału i zasilania, scentralizowanych platformach obliczeniowych, zaawansowanych systemach bezpieczeństwa i autonomicznego kierowania pojazdem, ulepszonych systemów inforozrywki i doświadczeń użytkownika, konektywności, elektryfikacji i zarządzania danymi w pojeździe. Dzięki koncentracji na tych mocnych stronach, spółka zajmuje pozycję sprzyjającą zyskownemu rozwojowi, mając najlepszą w branży strukturę kosztów, 15 000 inżynierów i 145 000 pracowników w skali globalnej.

E/EA i E&S zachowa koncentrację na portfelu rozwiązań w dziedzinie bezpieczeństwa, ekologii i technologii konektywności, zaspakajając coraz bardziej złożone potrzeby klientów. Spółka działa według elastycznego, „szczupłego” modelu biznesu, zapewniając wartość udziałowcom poprzez zdyscyplinowany, zyskowny rozwój, solidny przepływ pieniądza oraz jego zrównoważone, rozwojowe wykorzystanie.

Jednostki napędowe (Powertrain)

Dział Powertrain to globalny lider technologii skoncentrowanych na optymalizacji układów napędowych pojazdów, poprzez zwiększenie jego wydajności w aspekcie zarówno ekologicznym, jak i osiągów. Spółka jest globalnym dostawcą dla producentów oryginalnego sprzętu oraz klientów na rynkach wtórnych, mając 20 000 pracowników w skali globalnej, 5 000 inżynierów i wpływy w wysokości ok. 4,5 mld. w 2016 r.

Portfel zaawansowanych technologii układów napędowych Powertrain odnosi korzyści z bardziej surowego środowiska regulacyjnego i oczekiwań klientów w zakresie zwiększonej ekonomii zużycia paliwa i zmniejszenia emisji CO2. Dzięki globalnym mocom inżynieryjnym, elastycznej produkcji zgodnej z zasadami Lean, spółka wykazuje koncentrację i ma dobrą pozycję do osiągania wzrostu przekraczającego średnią rynku, zrównoważonego i zyskownego.

Timothy Manganello, aktualnie niezależny członek Zarządu Delphi, zostanie Prezesem bez funkcji wykonawczych Zarządu nowej spółki Powertrain po jej oddzieleniu. Mangello był niedawno Prezesem Zarządu i Dyrektorem Naczelnym BorgWarner, Inc. Liam Butterworth, obecnie starszy Wiceprezes i Prezes Powertrain Systems, zostanie Prezesem i Dyrektorem Naczelnym nowej jednostki.

„Jako osobna firma Powertrain będzie mieć znakomitą pozycję do realizacji skoncentrowanej, globalnej strategii rozwoju, przy jednoczesnym dalszym ulepszeniu portfela zaawansowanych technologii napędów, elektroniki zasilania i zaopatrzenia rynków wtórnych. Tim i Liam to utalentowani, szanowani liderzy, mający za sobą całe dekady doświadczenia w dziale jednostek napędowych i wieloletnie relacje z naszymi klientami. Dowiedli oni wielokrotnie swoich umiejętności zarządzania operacyjnego, co stanowi o ich idealnych kwalifikacjach do prowadzenia Powertrain w przyszłość i stworzenia długoterminowej wartości dla wszystkich interesariuszy” – powiedział Clark.

Szczegóły transakcji

Po zakończeniu procesu oddzielenia spółki, udziałowcy Delphi otrzymają akcje Powertrain w drodze specjalnej proporcjonalnej dystrybucji. Szczegóły dystrybucji będą podane na wstępnym oświadczeniu rejestracyjnym (Formularz 10), które powinno zostać złożone do Komisji Papierów Wartościowych i Giełd w czerwcu 2017 r.; oddzielenie powinno zakończyć się do marca 2018 r., pod warunkiem spełnienia typowych warunków rynkowych, regulacyjnych i innych. Nie gwarantujemy terminu oddzielenia czy też sfinalizowania transakcji. Powertrain ma zamiar zarejestrować akcje zwykłe do obrotu na giełdzie nowojorskiej (NYSE).

Doradcy

Goldman, Sachs & Co. oraz Barclays pełnią funkcje doradców finansowych, natomiast kancelaria Latham & Watkins LLP pełni funkcję radcy prawnego Delphi Automotive PLC

Delphi

Delphi Automotive PLC (NYSE: DLPH) to spółka hi-tech integrująca bezpieczniejsze, bardziej proekologiczne i zapewniające pełniejszą konektywność rozwiązania dla sektora motoryzacji i transportu. Delphi, z siedzibą w Gillingham w Wielkiej Brytanii, prowadzi centra techniczne, zakłady produkcyjne i ośrodki obsługi klienta w 46 krajach.

Oświadczenia oparte na przewidywaniach

Ta oświadczenie dla prasy, jak również inne stwierdzenia Delphi Automotive PLC („Spółki”) mogą zawierać stwierdzenia oparte na przewidywaniach, które są odzwierciedleniem aktualnych poglądów firmy na temat bieżących zdarzeń i wyników finansowych aktualnych w chwili ich wygłoszenia. Takie stwierdzenia oparte na przewidywaniach są obciążone wieloma elementami ryzyka, niepewności i czynnikami związanymi z funkcjonowaniem Spółki oraz środowiskiem działalności, które mogą spowodować, iż rzeczywiste wyniki Spółki będą różnić się znacznie od wszelkich przyszłych wyników. Wszystkie stwierdzenia odnoszące się do przyszłych wyników operacyjnych, finansowych i biznesowych, jak również strategii i oczekiwań Spółki są oświadczeniami opartymi na przewidywaniach. Czynniki, które mogą spowodować, iż faktyczne wyniki różnić się będą znacznie od wyników zawartych w oświadczeniach opartych na przewidywaniach omówione są w podrozdziałach „Risk Factors (Czynniki ryzyka)” i „Management’s Discussion and Analysis of Financial Condition and Results of Operations (Omówienie i analiza stanu finansowego i wyników operacji przez Zarząd)” w dokumentacji złożonej przez Spółkę do Komisji Papierów Wartościowych i Giełd. Okresowo pojawiają się nowe czynniki ryzyka i elementy niepewności; nie jesteśmy w stanie przewidzieć takich zdarzeń ani ich wpływu na Spółkę. Należy pamiętać, że ceny akcji zwykłych i związany z nimi dochód mogą spaść albo wzrosnąć. Spółka zrzeka się wszelkich zamiarów bądź zobowiązań do uaktualniania bądź rewizji wszelkich stwierdzeń przyszłościowych, czy to w związku z uzyskaniem nowych informacji, przyszłymi wydarzeniami, czy innymi okolicznościami.

Źródło: www.warsztat.pl