BMW Group uruchamia BMW CarData: nowe, innowacyjne usługi dla klientów gwarantujące bezpieczeństwo i transparentność

Personalizacja usług: nowe możliwości dla usługodawców. Wysokie bezpieczeństwo danych: osoby trzecie nie mają dostępu do pojazdów. Pełna kontrola: klient decyduje o udostępnieniu danych na potrzeby poszczególnych usług. Wysoka transparentność: klient może poprosić o archiwum CarData w dowolnym momencie.

BMW Group stale rozszerza usługi, a dzięki CarData umożliwia kierowcom BMW korzystanie ze spersonalizowanych ofert stworzonych w oparciu o dane pojazdu.

Podczas wydarzenia „Mobility of Tomorrow”, które odbyło się w Berlinie 30 maja z inicjatywy Niemieckiego Stowarzyszenia Przemysłu Motoryzacyjnego, Peter Schwarzenbauer, Członek Zarządu BMW AG, MINI, Rolls-Royce, BMW Motorrad Customer Engagement and Digital Business Innovation BMW Group, wyjaśnił: „BMW CarData przeniesie łączność naszych pojazdów na inny poziom. Klienci BMW ConnectedDrive będą mogli łatwo i szybko korzystać z nowych, innowacyjnych i spersonalizowanych usług świadczonych przez osoby trzecie. Ochrona danych pojazdu to według nas bardzo ważny aspekt dotyczący samochodów z segmentu premium o wysokiej łączności. Właśnie tego oczekują od nas klienci. W ten sposób dajemy im możliwość decydowania o tym, co dzieje się z ich danymi. Dokładnie taka filozofia stoi za BMW CarData”.

BMW CarData oferuje klientom liczne korzyści. Kierowcy mogą oszczędzać pieniądze dzięki zindywidualizowanym składkom ubezpieczeniowym, wyliczanym na przykład w oparciu o faktyczny przebieg pojazdu. Mogą też krócej czekać na wizytę w serwisie, ponieważ – dzięki przygotowaniu – niezbędna część została zamówiona z wyprzedzeniem. Łatwo wyobrazić sobie także inne, zupełnie nowe usługi, jakie prawdopodobnie powstaną w przyszłości – jedną z nich może być na przykład spersonalizowana oferta informacyjno-rozrywkowa. Aby korzystać z BMW CarData, niezbędny jest samochód BMW z wbudowaną kartą SIM. Aktualnie ten wymóg spełnia około 8,5 miliona pojazdów. Klienci, którzy zarejestrują swoje BMW na portalu ConnectedDrive mogą korzystać z BMW CarData bez dodatkowych opłat.

BMW CarData działa w następujący sposób: pojazd generuje dane, między innymi na temat stanu pojazdu, np. przebiegu, na temat eksploatacji, np. średniego zużycia paliwa, a także na temat zdarzeń, np. telefonu do serwisu. Niektóre z nich są przesyłane w zakodowanej formie, jako tzw. dane telematyczne, na bezpieczne serwery BMW za pośrednictwem wbudowanej na stałe karty SIM. Stamtąd, za zgodą klienta, dostawcy usług mogą uzyskać dostęp do zakodowanych danych na potrzeby realizacji określonych zadań. Bezpieczeństwo danych jest naszym największym priorytetem. Dzięki temu rozwiązaniu osoby trzecie nie mają dostępu do samochodu, a tym samym ogranicza się ryzyko włamania hakerów. Jak twierdzi Peter Schwarzenbauer, „dla klientów CarData oznacza połączenie bezpieczeństwa, transparentności i kontroli nad danymi z własnego pojazdu oraz licznych korzyści, jakie płyną ze spersonalizowanych usług”.

Dzięki BMW CarData klienci mogą z łatwością zarządzać sposobem, w jaki ich dane telematyczne są udostępniane usługodawcom. Wystarczy jedno kliknięcie, aby udostępnić informacje, odmówić dostępu lub wycofać udzieloną zgodę. Klient sam decyduje, czy konkretna firma otrzyma jego dane. W ten sposób klienci zawsze kontrolują sytuację. BMW Group to pierwsza spółka z branży motoryzacyjnej, która wprowadza taką usługę. Równocześnie CarData spełnia wymogi ogólnego rozporządzenia o ochronie danych UE planowanego na 2018 r. Gwarantowany jest najwyższy poziom transparentności danych, a klienci mogą w dowolnym czasie poprosić o raport CarData na temat udostępnionych informacji lub archiwum CarData za pośrednictwem portalu ConnectedDrive. Archiwum zawiera szczegółową listę danych telematycznych przechowywanych w związku z pojazdem, a także słowniczek kluczowych terminów.

W BMW CarData mogą rejestrować się różni usługodawcy, na przykład warsztaty samochodowe, towarzystwa ubezpieczeniowe czy zarządcy flot. Jeżeli klient zechce skorzystać z konkretnej oferty i wyrazi zgodę na udostępnienie danych telematycznych, firmy wnioskujące otrzymają informacje niezbędne do realizacji usługi w zakodowanej formie za pośrednictwem bezpiecznego serwera BMW. Informacje stanowią podstawę do tworzenia spersonalizowanych i innowacyjnych usług opartych na danych – od oferty informacyjno-rozrywkowej aż po inteligentny dom. Dzięki temu klienci mają okazję cieszyć się całą gamą dodatkowych możliwości. BMW CarData wejdzie na rynek w Niemczech 30 maja 2017 r., a następnie rozwiązanie będzie stopniowo wprowadzane w innych krajach.
Źródło: www.mototarget.pl