Audi nie zjeżdża ze ścieżki wzrostu

W listopadzie, Audi AG dostarczyło na całym świecie ok. 132 050 samochodów. To o prawie 7% więcej niż w porównywalnym okresie ubiegłego roku. Wyraźny wzrost sprzedaży koncern zanotował przede wszystkim w Chinach (+18%), Wielkiej Brytanii (+14%) i w USA (+13%). W ciągu minionych jedenastu miesięcy roku Audi sprzedało blisko 1 444 750 aut, co daje wzrost sprzedaży o 7%. Dwucyfrową dynamikę sprzedaży koncern notuje w Azji Południowo-Wschodniej (+19%) i w Ameryce (+12%).
– Dzięki dobrej sprzedaży w listopadzie, już teraz nasz wynik jest lepszy niż w całym roku ubiegłym, kiedy wydaliśmy 1, 455 mln samochodów. Tym samym zmierzamy prostą drogą do zrealizowania naszego zakładanego celu: 1,5 mln sprzedanych w tym roku aut, mówi Luca de Meo, szef marketingu i sprzedaży Audi. – W minionych miesiącach wzrost napędzały nowe modele rodziny A3 oraz SUV’y: Q3 i Q5.

Uzupełniona o limuzynę rodzina A3, zanotowała największy (+41%) przyrost sprzedaży w listopadzie. Stawkę zamyka Audi A8, którego nowa generacja pojawiła się właśnie na rynku(+10%). Od początku roku 2013, szczególnie duży wpływ na dobre wyniki handlowe Audi na całym świecie miało także Audi Q3 (+57%) i Q5 (+14%). Począwszy od roku 2016, w handlu dostępny będzie nowy kompaktowy SUV Q1, który uzupełni rodzinę Q.

W Chinach do wzrostu sprzedaży w listopadzie przyczyniło się znacząco Audi Q3. Koncern z Ingolstadt polepszył tu swoje wyniki o 18%, co oznacza, że sprzedał 44 334 samochody. Od stycznia 2013 roku, kluczyki do swojego Audi odebrało tu 443 664 klientów (+20%). Największą estymą wśród chińskich klientów nadal cieszą się modele produkowane bezpośrednio w Państwie Środka: A4 L (+18%) i A6 L (+14%).
W USA, po jedenastu miesiącach bieżącego roku, Audi może być pewne, że osiągnie zakładaną liczbę 150 tys. sprzedanych aut. Od stycznia tego roku, Audi w USA kupiło 141 048 klientów (+13%). Wzrost nakręcał przede wszystkim SUV Q5, którego sprzedaż w tym roku, w porównaniu do roku ubiegłego, wzrosła o 10 tys. egz. W listopadzie sprzedaż wszystkich modeli łącznie poszybowała w USA o 13% w górę (13 636 egz.).
Mimo nadal trudnej sytuacji gospodarczej na wielu rynkach europejskich, Audi zanotowało tu łączny wzrost o ponad 6%. Jest on przede wszystkim wynikiem dobrej koniunktury w Wlk.Brytanii, jaka zapanowała tu pod koniec roku i przyniosła w efekcie 9 292 sprzedane egzemplarze (+14% r/r). We Włoszech sprzedaż wzrosła o 12%, w Rosji o 18%, a w Polsce aż o ponad 21%. Sprzedaż spadła natomiast w listopadzie w Niemczech (-13%), we Francji (-7%) i w Hiszpanii (-5%). Łącznie Audi zamknęło listopad w Europie nieco gorzej niż rok temu (-2%).

źródło: Audi

AUTOR: WNP.PL (AG)


Warning: A non-numeric value encountered in /wp-content/themes/Newspaper/includes/wp_booster/td_block.php on line 997