Po pokonaniu ponad 8 mln km jazd testowych i zainwestowaniu 25 mln euro w rozwój zakładów w Düsseldorfie oraz Ludwigsfelde, pierwszy seryjny egzemplarz nowego Sprintera opuścił ostatnio fabrykę w Düsseldorfie. Tym samym oddział Mercedes-Benz Vans otwiera następny rozdział w historii Sprintera. Nowy model oferuje pięć innowacyjnych systemów bezpieczeństwa, jako pierwszy spełnia normę emisji Euro 6, a dzięki zużyciu paliwa w niektórych wersjach na poziomie ok. 6,3 l/100 km – ma być najbardziej oszczędny w klasie.
Od momentu debiutu w 1995 r. Mercedes-Benz Sprinter stał się na całym świecie marką samą dla siebie. Producent, jako pierwszy zamontował system ABS w aucie dostawczym. Kolejną nowością było wprowadzenie układu ESP w roku 2002. Następny pionierski krok oddziału Mercedes-Benz Vans to przekształcenie ESP w system ADAPTIVE ESP (2006). Sprinter w ciągu minionych 18 lat znalazł na całym świecie około 2,5 mln nabywców. To samochód globalny i kluczowy filar strategii wzrostu Mercedes-Benz Vans, znanej pod hasłem „Vans goes global” (pol. auta dostawcze na globalną skalę). Polega ona na systematycznej globalizacji działalności handlowej i wykorzystaniu potencjału handlowego nowych, rosnących rynków.
Sprinter reprezentuje segment aut o dopuszczalnej masie całkowitej ok. 3,5 t i plasuje się na granicy pomiędzy samochodami dostawczymi a ciężarówkami. Obecnie model oferowany jest w tysiącach wariantów w ponad 130 krajach.
Globalny status Sprintera odzwierciedlają także miejsca jego produkcji. Poza zakładami w Düsseldorfie i Ludwigsfelde w Niemczech jest on wytwarzany także w Charleston w Karolinie Południowej, González Catan (Argentyna) i Fuzhou (Chiny). Przygotowania do montażu Sprintera Classic trwają także w fabryce GAZ w Niżnym Nowogrodzie. W efekcie dostawcze Mercedesy zyskają jeszcze szerszy dostęp do dynamicznie rozwijającego się rynku rosyjskiego.
źródło: Mercedes-Benz