Grupa PGD wystrzeliła ponad rynek

6 077 samochodów zamówili w pierwszym półroczu klienci w salonach Grupy PGD. To aż o 13,8% więcej niż w pierwszym półroczu 2012. W czerwcu 2013 liczba zamówień w porównaniu z majem wzrosła o 11,2%, a w porównaniu z czerwcem 2012 roku aż o 26,8%.
Do wzrostów w ujęciu półrocznym w największym stopniu przyczynili się klienci indywidualni, gdyż właśnie w tym segmencie rynku Grupa PGD zanotowała wzrost zamówień o 17%, podczas gdy w sprzedaży flotowej wzrost wyniósł 10,5%.

W segmencie sprzedaży detalicznej największe wzrosty uzyskały Ford (+46,6%), Mitsubishi (+27,8%) oraz Hyundai (+23,7%).

Dzięki kontraktom flotowym największą całościowo dynamikę zanotowały salony Suzuki Japan Motors, które sprzedały o ponad 75% aut więcej niż przed rokiem.

„Poza wzrostem sprzedaży innym ważnym powodem naszego zadowolenia jest fakt skutecznego docierania przez nas z ofertą do klientów indywidualnych i małego biznesu, szczególnie w sytuacji, gdy niektóre z reprezentowanych przez nas marek notują nie najlepsze wyniki sprzedaży – komentuje Grzegorz Hankus, prezes Grupy PGD.

Menadżer kryje jednocześnie, że największy potencjał do dalszego stabilnego wzrostu widzi właśnie w strukturze portfela z rosnącym udziałem klientów indywidualnych.

„Przed nami druga połowa roku, z okresem wakacyjnym, który często nie jest najlepszym czasem dla sprzedaży. Teraz jednak duże nadzieje wiążemy z nowościami wprowadzanymi przez marki z naszego portfela. Liczymy, że nowe modele (Suzuki SX4, Nissan Micra, Note i LEAF) zostaną dobrze przyjęte przez klientów, co w IV kwartale ożywi sprzedaż – zastrzega Grzegorz Hankus.

Ceny nowego Infiniti Q50

„Grupa PGD, będąca jednocześnie importerem Infiniti, duże nadzieje wiąże także z nowym modelem tej japońskiej marki premium (Infiniti Q50), który m.in. dzięki nowemu, niedużemu silnikowi Diesla ma znacząco ożywić sprzedaż w tej marce. Jak zatem widać, powodów do optymizmu mamy wiele – konkluduje prezes Grupy PGD.
Źródła, PGD
IBRM Samar