Grupa PSA Peugeot Citroen osiągnęła w I kwartale 2013 r. rekordowy wynik sprzedaży w Chinach – największym od 2009 r. wiodącym rynku motoryzacyjnym świata.
Przez pierwsze 3 miesiące 2013 r. sprzedano tam 142 000 samochodów, czyli o 31 proc. więcej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Wzrósł też udział w rynku – z 3,95 proc. do 4 proc. Wyniki te stanowią kontynuację zapoczątkowanego w 2012 r. trendu, gdy Grupa PSA osiągnęła dynamikę wyższą niż cały rynek motoryzacyjny, osiągając sprzedaż na poziomie 442 000 sztuk. Oznaczało to wzrost o 9,2 proc. w porównaniu z 7,2 proc. dla całego rynku.
Przedstawiciele firmy podkreślają, że celem jest osiągnięcie w 2015 r. udziału w rynku na poziomie 5 proc. Pomóc w tym mają nowe modele – Citroen C-Elysee i Peugeot 301, które do chińskich salonów trafią w drugiej połowie br. Jednocześnie planowane jest zwiększenie zdolności produkcyjnych w Wuhan, uruchomienie w lipcu trzeciej fabryki w tym mieście oraz rozpoczęcie produkcji DS5 w Shenzen.
Podczas tegorocznego salonu samochodowego w Szanghaju prezentowany jest samochód koncepcyjny Wild Rubins, będący zapowiedzią SUV-a z linii DS.
Źródło: Citroen
ll/moto.wp.pl
(WP.PL)