Pilkington Polska w gronie Przyjaciół Fundacji im. Stefana Kuryłowicza

Pod koniec marca 2013 r. rozpoczęła działalność Fundacja im. Stefana Kuryłowicza, której misją jest wspieranie odpowiedzialnej twórczości architektonicznej. Firma Pilkington Polska, od blisko 20 lat dzieląca się wiedzą w zakresie stosowania nowoczesnych technologii i produktów szklanych w architekturze, została zaproszona do grona Przyjaciół Fundacji.

W marcu br., dwa lata po tragicznej śmierci jednego z najwybitniejszych polskich architektów, Prof. Stefana Kuryłowicza, została zainaugurowana działalność Fundacji jego imienia. Misją fundacji jest promocja odważnej i odpowiedzialnej twórczości architektonicznej. W ścisłym gronie Przyjaciół Fundacji znalazła się firma Pilkington Polska, która od lat prowadzi aktywne działania ukierunkowane na pogłębianie wiedzy architektów w zakresie stosowania szkła i produktów szklanych w budownictwie. Firma organizuje bezpłatne seminaria dla architektów i projektantów w całej Polsce, prowadzi kampanie edukacyjne dla studentów architektury na wyższych uczelniach, angażuje się w konferencje i spotkania branżowe oraz udostępnia fachowe publikacje nt. wykorzystania szkła i systemów przeszkleń w budynkach.

Pilkington zajmuje się produkcją szkła od roku 1826. W roku 2006 firma Pilkington została przejęta przez japoński koncern NSG Group. Marka Pilkington została zachowana jako nazwa produktów Grupy przeznaczonych dla przemysłu budowlanego i motoryzacyjnego. Powiększone NSG Group jest obecnie jednym z największych światowych producentów szkła i produktów szklanych. działając w dwóch podstawowych sektorach: motoryzacyjnym (rynek części oryginalnych i zamiennych) oraz w obszarze szkła technicznego i architektonicznego, które obejmują szkło i produkty szklane do budynków nowych i poddawanych renowacji, szeroką gamę produktów o wartości dodanej, a także zaawansowane produkty dla technologii informatycznych i komunikacyjnych, zastosowań technicznych i energetyki słonecznej. Produkcja odbywa się w 29 krajach na  czterech kontynentach. Produkty Grupy sprzedawane są w ok. 130 krajach. W roku podatkowym zakończonym 31 marca 2012 r. sprzedaż Grupy wyniosła ok. 6 miliardów euro. Z łącznej sprzedaży Grupy 42% zrealizowano w Europie, 28% w Japonii, 13% w Ameryce Północnej, a 17% w pozostałych częściach świata.

źródło: Pilkington
mojeauto.pl