Polski Związek Wynajmu i Leasingu Pojazdów uczy, jak się obchodzić z autami dostawczymi, żeby nie przepłacać.
Polski Związek Wynajmu i Leasingu Pojazdów (PZWLP), przygotował uzupełnienie do wydanego w 2011 r. przewodnika zwrotu pojazdów dotyczącego samochodów osobowych. Lada chwila na swojej stronie opublikuje analogiczny przewodnik dla aut dostawczych.
Zawiera on 170 zdjęć, które ilustrują akceptowalne (czyli powstałe w wyniku standardowego zużycia samochodu) oraz nieakceptowalne(obniżające wartość auta) uszkodzenia pojazdów dostawczych do 3,5 tony, weryfikowane po zakończeniu umowy wynajmu długoterminowego. Wszystkie zdjęcia zawierają opisy. Część informacyjna przewodnika dla użytkowników aut obejmuje zalecenia i obowiązki, które mają wpływ na obniżenie potencjalnych wydatków leasingobiorcy na ponadnormatywne szkody.
Na końcu publikacji znajduje się także przymiar do samodzielnej oceny stanu pojazdu. Przewodnik PZWLP może być dobrą instrukcją obsługi dla kierowców firmowych, która przedsiębiorcom pozwoli uniknąć nadmiernych kosztów związanych z uszkodzeniami samochodów. Stan firmowego auta zależy przecież w dużej mierze od sposobu użytkowania, a przewodnik uczy, jak się z nim prawidłowo obchodzić, żeby nie narażać się na koszty.
— Firmy korzystające z flot otrzymują teraz użyteczne narzędzie, które umożliwia weryfikację uszkodzeń i edukowanie swoich kierowców oraz uzupełnia zalecenia polityki flotowej. Nie bez znaczenia dla budżetu przedsiębiorstw jest również szansa na obniżenie poziomu szkodowości, co może przełożyć się na niższe stawki ubezpieczeniowe — tłumaczy Leszek Pomorski, prezes PZWLP.
Puls Biznesu, Sylwia Wedziuk