Europa musi anulować swój plan zakazu wjazdu nowych samochodów emitujących paliwa kopalne od 2035 r., aby zmniejszyć zależność od chińskiego łańcucha dostaw akumulatorów i wykorzystać swoje mocne strony technologiczne, BMW – powiedział we wtorek dyrektor generalny.
Oliver Zipse, który od dawna naciskał na organy regulacyjne, aby zezwoliły na różne technologie – w tym paliwa alternatywne, takie jak e-paliwa lub biopaliwa i samochody napędzane wodorowymi ogniwami paliwowymi – powiedział, że nastroje w Europie „zmierzają w kierunku pesymizmu”, a region potrzebuje nowych ram regulacyjnych, aby pozostać konkurencyjnym.
„Korekta celu 100% BEV na 2035 r. w ramach kompleksowego pakietu redukcji CO2 pozwoliłaby również europejskim producentom OEM na mniejszą zależność od Chin w zakresie akumulatorów” – powiedział Zipse na Salonie Samochodowym w Paryżu, dodając: „Aby utrzymać udany kurs, niezbędna jest ściśle niezależna od technologii ścieżka w ramach polityki”.
W marcu 2023 r. kraje UE zatwierdziły przełomową ustawę, która wymagałaby, aby wszystkie nowe samochody miały zerową emisję CO2 od 2035 r., skutecznie zakazując pojazdów z silnikami wysokoprężnymi i benzynowymi oraz o 55% niższą emisję CO2 od 2030 r. w porównaniu z poziomami z 2021 r.
Źródło: www.reuters.com