ZF i Infineon testowały algorytm AI do zautomatyzowanej jazdy

Grupa ZF i Infineon Technologies AG wspólnie opracowały i wdrożyły algorytmy AI do rozwoju i kontroli oprogramowania pojazdów w ramach projektu EEmotion. Projekt był współfinansowany przez niemieckie Federalne Ministerstwo Gospodarki i Klimatu.

Celem projektu EEmotion było opracowanie, opartego na algorytmach sztucznej inteligencji systemu sterowania zautomatyzowaną jazdą, który zapewnia bardziej precyzyjną kontrolę trajektorii w różnych sytuacjach na drodze.

„Projekt finansowania EEmotion pokazuje, że nasze algorytmy oparte na sztucznej inteligencji zapewniają naszym klientom nowe korzyści: sztuczna inteligencja pozwala na wyposażanie produktów w nowe funkcje oraz szybszy i wydajniejszy rozwój” – mówi Torsten Gollewski, dyrektor ds. badań i rozwoju w ZF.

Firma ZF dodała algorytmy AI do swoich dwóch istniejących rozwiązań programowych cubiX i Eco Control 4 ACC, które zostały zaimplementowane na mikrokontrolerze (MCU) AURIX™ TC4x firmy Infineon ze zintegrowaną jednostką przetwarzania równoległego (PPU). W rezultacie udało się osiągnąć bardziej wydajne algorytmy sztucznej inteligencji i lepsze wykorzystanie mocy obliczeniowej. To z kolei zaprowadziło do lepszych osiągów i większego bezpieczeństwa jazdy.

„Dzięki naszym wiodącym na świecie produktom, oprogramowaniu i usługom w zakresie półprzewodników firma Infineon umożliwia klientom tworzenie własnych aplikacji opartych na sztucznej inteligencji. Nasz AURIX TC4x jest idealny do zastosowań AI w samochodach. Dzięki swojej równoległej jednostce przetwarzającej umożliwia szybkie i równoległe przetwarzanie danych, co jest niezbędne dla sztucznej inteligencji i ułatwia kolejne etapy jazdy zautomatyzowanej w stronę jazdy autonomicznej” – powiedział Peter Schiefer, prezes Infineon Automotive Division.

Firma Infineon Technologies AG pełniła rolę koordynatora konsorcjum w ramach projektu o łącznej wartości 10,4 mln euro, z czego 59% zostało sfinansowane przez niemieckie Federalne Ministerstwo Gospodarki i Klimatu. Projekt był realizowany od września 2021 r. do sierpnia 2024 r. 

„W projekcie EEmotion sztuczną inteligencję pomyślnie zintegrowano z krytycznymi dla bezpieczeństwa funkcjami systemu sterowania pojazdem i sprawdzono ją po stronie oprogramowania, co umożliwiło dalszy postęp w kierunku wysoce zautomatyzowanej jazdy. W ten sposób projekt zapewnił ważny impuls do wzmocnienia siły innowacyjnej i konkurencyjności niemieckiego przemysłu motoryzacyjnego” – powiedział Ernst Stöckl-Pukall, kierownik działu „Cyfryzacja i przemysł Departament 4,0” Federalne Ministerstwo Gospodarki i Ochrony Klimatu. 

Źródło: evertiq.pl