Kolejne 250 E-Transitów we flocie InPost

Polska firma kurierska InPost powiększyła swoją flotę pojazdów zeroemisyjnych o kolejne 250 sztuk elektrycznych E-Transitów. To efekt współpracy z Ford Polska na rzecz obniżenia emisyjności transportu.

Grupa InPost w ramach strategii dekarbonizacji systematycznie powiększa swoją ekologiczną flotę pojazdów. W sierpniu 2024 roku park samochodów jednej z największych i najbardziej znanych polskich firm kurierskich w Polsce powiększył się o 250 sztuk Fordów E-Transitów z napędem elektrycznym. Od początku roku, pojazdy niskoemisyjne InPost pokonały ponad 15 milionów kilometrów, dostarczając blisko 70 mln paczek w Polsce.

Firma InPost zamówiła E-Transity Van w odmianie nadwozia H3L4. Wszystkie samochody pochodzą z serii 350 – dopuszczalna masa pojazdu do 3500 kg. Moc maksymalna to 184 KM, a pojemność użytkowa akumulatorów 67 kWh. W tej specyfikacji przestrzeń ładunkowa oferuje 15,1 m3 i długość 4256 mm. Dostęp do przewożonego towaru ułatwiają przesuwne drzwi boczne oraz tylne drzwi dwuskrzydłowe.

– Rozwój elektromobilności we flotach wymaga niezawodnych pojazdów, a wspieranie naszych klientów w tej transformacji jest priorytetem w firmie Ford. Właśnie dlatego nasi partnerzy obdarzają nas zaufaniem. Współpraca z InPost to dla nas powód do dumy. Cieszy nas fakt, że największa polska firma kurierska zdecydowała się na elektrycznego E-Transita. Samochód ten jest niezwykle konkurencyjny w swoim segmencie, a kierowcy szczególnie cenią sobie bogate wyposażenie, które zwiększa bezpieczeństwo i komfort pracy. W ostatnich latach, zgodnie z naszą strategią, postawiliśmy w Ford Pro ogromny nacisk na rozwój oferty elektrycznych samochodów użytkowych. Dziś obserwujemy bardzo duży wzrost zainteresowania modelami z napędem elektrycznym, a już wkrótce w naszej ofercie pojawią się kolejne takie auta dostawcze – powiedział Piotr Konieczny, Dyrektor Sprzedaży Samochody Dostawcze Ford Polska.

Gama E-Transita w Polsce obejmuje 22 możliwości konfiguracji. Samochód jest dostępny zarówno jako van, van brygadowy, jak i podwozie. Do wyboru są też trzy długości oraz dwie wersje mocy maksymalnej silnika 184 i 269 KM.

Źródło: SAMAR