Startup zajmujący się mobilnością wodorową, HysetCo, ogłosił, że pozyskał prawie 200 milionów euro (217 milionów dolarów) w nowej rundzie finansowania prowadzonej przez inwestora Hy24, a wpływy z finansowania zostaną wykorzystane na rozwiązania firmy mające na celu dekarbonizację transportu miejskiego.
Założona w 2015 roku firma HysetCo z siedzibą we Francji oferuje rozwiązania wspierające mobilność wodorową, w tym rozwój stacji tankowania wodoru, zintegrowaną ofertę wynajmu pojazdów wodorowych oraz zarządzanie flotą. Firma oferuje klientom flotowym gotowe rozwiązania obejmujące wszystkie usługi związane z użytkowaniem pojazdów, od zakupów po konserwację, naprawy, ubezpieczenia i szkolenia, a także stacje do tankowania flot. Hysetco zamierza uruchomić kilkanaście nowych stacji do 2025 roku.
Startup osiągnął 100% roczny wzrost w obszarze mobilności wodorowej w ciągu ostatnich trzech lat i z powodzeniem przekonał ponad 500 profesjonalistów do swojego rozwiązania (głównie taksówkarzy). Każdego miesiąca dystrybuuje prawie 30 ton wodoru i pomógł już zastąpić emisje o wartości 20 milionów kilometrów.
Loïc Voisin, CEO HysetCo, powiedział:
„Sukces tej zbiórki funduszy, o łącznej wartości prawie 200 milionów euro, oznacza początek nowej ery dla HysetCo. Zapowiada erę, w której przyspieszymy naszą ekspansję we Francji i Europie, tym samym wnosząc jeszcze bardziej znaczący wkład w namacalne, szybkie i skuteczne przejście w kierunku społeczeństwa niskoemisyjnego, przy jednoczesnym zachowaniu jakości powietrza”.
Dzięki nowej rundzie finansowania, Hy24 staje się większościowym udziałowcem HysetCo, dołączając do obecnych udziałowców Air Liquide, TotalEnergies, Toyota France i Kouros. Inwestycja została dokonana za pośrednictwem Hy24’s Clean Hydrogen Infrastructure Fund o wartości 2 miliardów euro. Dodatkowymi inwestorami uczestniczącymi w rundzie finansowania byli RAISE Impact i Eiffel Investment Group.
Pierre-Etienne Franc, współzałożyciel i dyrektor generalny Hy24, powiedział:
„Dekarbonizacja naszego systemu energetycznego pozostaje niepełna, szczególnie w sektorze transportu, gdzie zależność od paliw kopalnych jest najbardziej widoczna. Uważamy, że przejście na hybrydowe modele elektryczne i wodorowe, zwłaszcza w przypadku silników intensywnie eksploatowanych i ciężkich, jest najlepszym rozwiązaniem dla operatorów, ponieważ oferuje zalety energii elektrycznej bez uszczerbku dla komfortu użytkowania”.
źródło: esgtoday.com