Forvia do 2028 roku zwolni 10 000 pracowników w Europie

Dostawca, powstały w wyniku połączenia Faurecii i Helli, twierdzi, że większość stanowisk zostanie wyeliminowana w wyniku redukcji etatów i rekrutacji.

Forvia planuje zwolnić do 10 000 pracowników w Europie w ciągu najbliższych pięciu lat, w tym w spółce zależnej Hella, zajmującej się oświetleniem. Planowane redukcje realizowane są w ramach nowego projektu „EU-Forward” mającego na celu poprawę konkurencyjności i cięcie kosztów.

Ósmy co do wielkości dostawca branży motoryzacyjnej na świecie powiedział  że planuje zmniejszyć liczbę pracowników w Europie o 13 procent. Cele będą realizowane głównie poprzez redukcję zatrudnienia i drastyczne ograniczenie rekrutacji w Europie. Obecne zatrudnienie wynosi 75 500 osób. Plan cięć kosztów jest niezbędny, aby dostosować się do strukturalnego spadku sprzedaży lekkich pojazdów do mniej niż 17 milionów rocznie do 2030 r. w porównaniu z ponad 21 milionami w 2019 r., a także do przyspieszonego przejścia na pojazdy elektryczne, twierdzi Forvia.

Przejście Forvii następuje kilka dni po tym, jak Continental poinformował, że zwolni 7150 pracowników, aby poprawić konkurencyjność w związku z przejściem na pojazdy elektryczne. Dyrektor finansowy Olivier Durand skomentował decyzje w rozmowie prasowej na temat wyników za 2023 rok „Tak naprawdę plan nie oznacza w ogóle zwolnienia 10 000 osób. Oznacza to jedynie, że musimy dopilnować, aby rekrutacja ograniczała się do absolutnie niezbędnego poziomu”

Forvia planuje powrót do swojej marży operacyjnej w Europie sprzed pandemii wynoszącej 7 procent w porównaniu z 2,5 procent w zeszłym roku, przy wsparciu rocznych oszczędności w wysokości 500 milionów euro (539 milionów dolarów) od 2028 roku. Grupa prognozuje również sprzedaż w 2024 r. w przedziale od 27,5 mld do 28,5 mld euro, po tym jak roczna sprzedaż osiągnęła górną granicę przewidywań, zgodnie z oczekiwaniami.

Forvia to firma, która powstała w wyniku przejęcia Helli przez Faurecię. W 2023 roku odnotowała sprzedaż w wysokości 27,25 miliarda euro, w porównaniu do 24,57 miliarda rok wcześniej. Również w ramach planu „EU Forward” firma stara się zrównoważyć swój regionalny miks, przy czym Europa będzie reprezentować 40 procent sprzedaży w 2028 r. w porównaniu z 46 procent w 2023 r. Jednocześnie dochód operacyjny w Europie wzrośnie do 35 procent z 22 procent, zmniejszając zależność Forvii od Chin. Forvia podała, że ​​plan będzie się wiązać z kosztami restrukturyzacji rzędu około 1 miliarda euro.

Forvia z siedzibą w Nanterre we Francji zajęła ósme miejsce na liście 100 największych światowych dostawców magazynu Automotive News Europe, ze sprzedażą motoryzacyjną na poziomie 26,84 miliarda dolarów w 2022 roku.

Źródło: www.autonews.com