Wiceprezes Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej nie podał we wtorek konkretnej daty zakończenia rozmów z Komisją Europejską oraz terminu uruchomienia dopłat, wskazał natomiast, że będą one miały szerszy zasięg. „Będziemy chcieli udzielać wsparcia nie tylko na zakup elektrycznych samochodów osobowych, ale też busów i pojazdów dostawczych” – dodał.
Przypomniał, że wciąż realizowany jest program Zielony transport publiczny, z którego korzystają samorządy decydujące się na zakup elektrycznych autobusów, a także autobusów wodorowych.
Zapowiedział ponadto, że na początku lipca zostanie ogłoszony program wsparcia transportu pozamiejskiego. „Będzie to oferta dla samorządów, które chcą inwestować m.in. w transport dojazdowy, który jest istotnym elementem programu przeciwdziałania wykluczeniu komunikacyjnemu”.
Z najnowszych danych licznika elektromobilności wynika, że po polskich drogach jeździły 23 834 zelektryfikowane samochody osobowe, z których 49,68 proc. stanowiły pojazdy elektryczne (BEV). Park elektrycznych samochodów dostawczych i ciężarowych liczył 899 sztuk. Na kwietnia br. park autobusów elektrycznych w Polsce wzrósł do 484 modeli. Od stycznia do kwietnia 2021 r. flota elektrobusów wzrosła o 52 zeroemisyjne pojazdy.
Po uzgodnieniach z KE dot. zakresu udzielania pomocy publicznej NFOŚiGW uruchomi programy dopłat do zakupu aut elektrycznych dla osób fizycznych i przedsiębiorców – mówił we wtorek wiceszef Funduszu Artur Lorkowski na pierwszym posiedzeniu sejmowej podkomisji stałej ds. elektromobilności.