Ubezpieczenie assistance oferuje wiele instytucji finansowych w Polsce. Zakres takiego ubezpieczenia jest zwykle minimalny i nie spełnia oczekiwań klientów. Czym się kierować podczas wyboru assistance?
Daje ono nam poczucie bezpieczeństwa i świadomość, że w każdej sytuacji drogowej (unieruchomienie pojazdu, holowanie, dowóz paliwa itd.) można liczyć na pomoc wykwalifikowanej kadry, dysponującej odpowiednim sprzętem. Dobre assistance powinno zawierać przede wszystkim naprawę samochodu na drodze przez mechanika. Dodatkowe opcje to dowóz kierowcy i pasażerów do miejsca zamieszkania lub celu podróży. Najważniejsze, by pomoc odbywała się płynnie i z dużą komunikacją z klientem co do terminowości, zakresu itp.
Dobry mechanik, który będzie naprawiał nasz samochód na drodze powinien posiadać nie tylko wiedzę o pojazdach wszystkich marek ale i niezbędne narzędzia – prostownik, akumulator rozruchowy, podstawowy komplet kluczy, latarkę, płyny samochodowe oraz komputer pokładowy z oprogramowaniem do wielu marek. Dobrze, jeśli dysponuje uniwersalnymi podzespołami ulegającymi zużyciu w autach.
Odpowiednie assistance zapewni pomoc w każdym miejscu, w którym zepsuje się samochód – również na parkingu przed domem. Warto zaznaczyć, że większość ubezpieczeń (powyżej 120 zł/rocznie) oferuje pomoc na terenie Polski. Jeśli chcemy skorzystać z usług za granicą, musimy liczyć się z koniecznością wykupienia dodatkowej opcji lub wyższego pakietu.
Podczas wyboru ubezpieczenia warto zwrócić uwagę na takie aspekty jak ograniczenia – dystansu holowania czy ilości usług w pakiecie, zapisy o braku pomocy w promieniu np. 20 km od miejsca zamieszkania czy firmy czy zakres zdarzeń objętych assistence oraz ich definicje. Ochrona może przykładowo ograniczać się wyłącznie do wypadków drogowych – nie moglibyśmy więc liczyć na pomoc w przypadku wystąpienia awarii pojazdu. Są to najczęstsze „haczyki” stosowane przez oferujących ubezpieczenia.
Źródło: Starter
ll/moto.wp.pl, (WP.PL)