W 2012 r. Brazylijczycy kupili 3,8 mln nowych aut, o 4,6 proc. więcej niż rok wcześniej – ogłosiło brazylijskie stowarzyszenie producentów samochodów ANFAVEA.
Do tego wzrostu przyczynił się rządowy program ulg podatkowych dla nabywców nowych samochodów. – Rządowe działania na rzecz stymulacji konsumpcji zwiększyły sprzedaż aut o 400 tys. sztuk – ocenił wiceprezes ANFAVEA Luiz Moan Yoabili.
ANFAVEA przewiduje, że w tym roku sprzedaż aut w Brazylii wzrośnie o 3,5-4,5 proc., w dużej mierze dzięki rządowym ulgom podatkowym, które będą przyznawane do końca czerwca.
Brazylia jest obecnie czwartym co do wielkości rynkiem motoryzacyjnym świata – po Chinach, USA i Japonii.
Gorsze wyniki zanotował brazylijski przemysł motoryzacyjny. W 2012 r. za bramy fabryk w Brazylii wyjechało 3,3 mln samochodów, o 1,9 proc. mniej niż rok wcześniej.
Był to pierwszy od 2002 r. spadek produkcji aut w tym latynoskim państwie, które jest siódmym producentem motoryzacyjnym na świecie. Przyczyniło się do tego załamanie eksportu. W zeszłym roku Brazylia wyeksportowała 442,1 tys. samochodów, o jedną piątą mniej niż w 2011 r.
Tekst pochodzi z serwisu Wyborcza.biz