Marka Volkswagen Samochody Osobowe kontynuowała wzrost również w trzecim kwartale bieżącego roku obrachunkowego. Przy nieco mniejszej sprzedaży, Volkswagen w ciągu dziewięciu miesięcy 2019 roku zwiększył zysk – w porównaniu z poprzednim rokiem – o 4,7 procent do 65,4 miliardów euro. Na wzrost zysku wpłynęły przede wszystkim lepsza gama modeli i odpowiednia polityka cenowa. Zysk operacyjny przed zdarzeniami specjalnymi zwiększył się o 35 procent do 3,2 miliardów euro – w porównywalnym okresie poprzedniego roku na zysk operacyjny negatywnie wpłynęło przejście na procedurę homologacyjną WLTP. Operacyjna stopa zwrotu przed zdarzeniami specjalnymi do końca września zwiększyła się o 4,8 procent (w poprzednim roku: 3,7 procent).
„W ciągu dziewięciu miesięcy bieżącego roku marka Volkswagen bardzo dobrze dawała sobie radę w trudnych warunkach i kontynuuje wzrost. Nasza ofensywa produktowa oraz środki podjęte w celu zwiększenia efektywności i rentowności przynoszą coraz większe efekty. Dzięki temu jesteśmy na dobrej drodze do realizacji celów wyznaczonych na bieżący rok. Jednocześnie krok po kroku budujemy rentowność potrzebną do skutecznej realizacji naszej strategii” – powiedział dr Arno Antlitz, Członek Zarządu ds. Finansów marki Volkswagen Samochody Osobowe.
Zwiększenie udziału na kurczącym się światowym rynku
Mimo wymagającej sytuacji, zwłaszcza słabnącej światowej gospodarki, niepewności spowodowanej brexitem oraz trwających sporów handlowych między USA i Chinami – Volkswagen zwiększył swój udział w rynku w wielu regionach świata. Od stycznia do września marka Volkswagen dostarczyła klientom 4.514.600 samochodów (w poprzednim roku: 4.622.800). Spadek wyniósł 2,3 procenta i był znacznie mniejszy niż odnotowany na całym rynku światowym (5,0 procent).
Strategiczne przedsięwzięcia przynoszą skutek
Marka Volkswagen kontynuowała w tym roku ofensywę na wszystkich ważnych rynkach, kładąc główny nacisk na mocno rosnący segment aut typu SUV. Wzrostem popytu cieszyły się przede wszystkim modele T-Roc, Tiguan, Touareg i Atlas. Nowy T-Cross również został bardzo pozytywnie przyjęty. Poza tym w październiku marka zaprezentowała Golfa VIII, który jeszcze w grudniu bieżącego roku zacznie trafiać do klientów w Niemczech i w Austrii. Kilka miesięcy później na ulicach pojawi się zaprezentowany we wrześniu ID.3. Ten kompaktowy model z elektrycznym napędem, dostępny dla szerokiej rzeszy klientów, stanowi początek wielkiej ofensywy Volkswagena w zakresie samochodów elektrycznych.
Potwierdzenie prognozy całorocznej i średnioterminowej
Marka Volkswagen przewiduje, że w całym 2019 roku zwiększy zysk maksymalnie o 5 procent. Operacyjna stopa zwrotu przed zdarzeniami specjalnymi utrzyma się, według przewidywań, w widełkach od 4 do 5 procent – mimo spodziewanych w czwartym kwartale obciążeń spowodowanych dalszymi wydatkami na wprowadzenie na rynek nowych modeli oraz rozpoczęciem produkcji aut w ramach kontynuowanej ofensywy produktowej. Przewidywania dotyczące operacyjnej stopy wzrostu na poziomie 6 procent w 2022 roku również zostają potwierdzone.
Źródło: Volkswagen