Grupa Volkswagen od 2016 roku wdraża najbardziej kompleksową inicjatywę elektryfikacji w globalnym przemyśle motoryzacyjnym

 
  • zakończyło się największe w Polsce wydarzenie – „Impact mobility rEVolution 2019” – poświęcone przyszłości motoryzacji, elektromobilności oraz nowym modelom biznesowym, której partnerami byli Volkswagen Group Polska i Volkswagen Financial Services
  • na kilka tysięcy uczestników czekało 6 ścieżek tematycznych i 150 wystąpień przedstawicieli firm motoryzacyjnych, ekspertów z branży oraz polityków
  • wśród prelegentów byli m.in. Mikołaj Woźniak – Dyrektor Zarządzający Volkswagen Leasing GmbH Oddział w Polsce,  Karol Obiegły – Dyrektor operacyjny Volkswagen Group Polska oraz Łukasz Zadworny – Dyrektor marki Volkswagen
  • oprócz polskiej premiery elektrycznego Volkswagena ID.3 na uczestników konferencji czekały elektryczne samochody testowe – Audi e-tron, e-Golf oraz e-Crafter

Poznań, 11. października 2019 – „Impact mobility rEVolution 2019” to największe w Polsce międzynarodowe wydarzenie poświęcone przyszłości motoryzacji, elektromobilności i rozwojowi inteligentnej mobilności. W czasie dwóch dni wystąpiło aż 150 przedstawicieli branży motoryzacyjnej, ekspertów i polityków. Na 4 scenach zorganizowano 6 ścieżek tematycznych – E-Mobility, Mobility as a Service, Clean & Sustainable Mobility, Financing, Insurance and PPPs oraz Green Factory. Partnerami wydarzenia były spółki Volkswagen Group Polska oraz Volkswagen Financial Services.

Wydarzeniem szczególnie skupiającym uwagę dziennikarzy, polityków, ekspertów i uczestników „Impact mobility rEVolution 2019” był debiut w Polsce elektrycznego Volkswagena ID.3, który zaledwie miesiąc temu miał swoją światową premierę podczas Salonu Samochodowego we Frankfurcie. „ID.3, samochód elektryczny nowej generacji zbudowany na platformie MEB, jest nowocześniejszy i lepszy niż auta spalinowe. I co bardzo ważne, oferowany będzie w cenie poniżej 130.000 zł, czyli porównywalnej do ceny auta spalinowego o podobnej mocy i wyposażeniu” – powiedział w Katowicach Łukasz Zadworny, dyrektor marki Volkswagen. „Pierwszy model z rodziny ID. nie tylko otwiera nowy rozdział w historii Volkswagena, po Garbusie i Golfie, ale również sprawi, że samochody elektryczne przestaną być niszowe”.  

Volkswagen ID.3 jest pierwszym samochodem, którego produkcja łącznie z uwzględnieniem poddostawców jest neutralna pod względem emisji dwutlenku węgla. Jeżeli samochód będzie ładowany zieloną energią, pozostanie neutralny pod względem CO2 także podczas eksploatacji. Emisja, której w procesie produkcji nie uda się uniknąć, zostanie zrekompensowana udziałem Volkswagena w certyfikowanych projektach służących ochronie klimatu.

Wiele uwagi podczas wydarzenia poświęcono także finansowaniu mobilności. „Szybki rozwój elektrycznej mobilności na polskim rynku zależy w dużej mierze od oferty finansowej” – powiedział Mikołaj Woźniak, Dyrektor Zarządzający Volkswagen Leasing GmbH Oddział w Polsce, w swoim wystąpieniu podczas „Impact mobility rEVolution 2019” w Katowicach. „Samochody elektryczne będą dostępne w ramach programów finansowych, które opierają się na wartości rezydualnej pojazdu. Dzięki temu będziemy mogli zaproponować klientom niskie miesięczne raty za samochody elektryczne. O nawet połowę niższe niż wypadku klasycznego finansowania. Dodatkowe pakiety usług w atrakcyjnych cenach, oferowane w ramach miesięcznej raty, sprawią, że auta elektryczne staną się tak samo dostępne, jak inne samochody. Takie rozwiązanie dostępne będzie w formie leasingu zarówno dla firm jak i klientów  prywatnych.”

Podczas „Impact mobility rEVolution 2019” wiele mówiono także o inwestycjach. Wolf-Stefan Specht, Prezes Zarządu Volkswagen Group Polska powiedział: „Grupa Volkswagen od 2016 roku wdraża najbardziej kompleksową inicjatywę elektryfikacji w globalnym przemyśle motoryzacyjnym. Od 2019 do 2023 roku Grupa zainwestuje około 30 miliardów Euro w elektromobilność.” Inwestycje koncernu dotyczą zarówno nowych modeli, zakładów produkcyjnych i jak infrastruktury. Prezes Specht zaznaczył, że Polska jest niezwykle ważna dla koncernu: „Pod względem ilości zakładów produkcyjnych Grupy Volkswagen, Polska jest trzecim krajem na świecie po Niemczech i Chinach. Produkujemy tutaj części, autobusy i oczywiście samochody, również elektryczne”.

Wraz ze zwiększającą się ofertą samochodów elektrycznych, na które jest coraz większy popyt, w parze musi iść dynamiczny rozwój infrastruktury. Grupa Volkswagen do 2025 r. zamierza uruchomić w Europie 36 000 punktów ładowania. „W Polsce, do końca przyszłego roku zainstalowanych zostanie 400 publicznie dostępnych punktów ładowania przy salonach marek należących do Grupy Volkswagen. 70 z nich już jest dostępnych.” – powiedział Karol Obiegły, Dyrektor Operacyjny Volkswagen Group Polska.