Marka Volkswagen we wrześniu zaprezentowała swoją nową identyfikację wizualną, teraz nadszedł czas na wprowadzenie nowej strony internetowej. Na jednej platformie znajdą się treści i oferty odnoszące się do nowych modeli, usług, jazd próbnych, finansowania, a także konfigurator. Struktura zawartych na niej treści jest bardziej przejrzysta niż dotąd, a mocno uproszczona nawigacja jest znacznie bardziej intuicyjna. Strona działa już na 24 rynkach, a na w sumie 120 rynkach zostanie wprowadzona do połowy 2020 roku.
– strona internetowa dla klientów Volkswagena utrzymana w nowej stylistyce marki
– znacznie łatwiejsza nawigacja i spersonalizowane usługi
– nowy konfigurator pozwala znacznie szybciej skonfigurować model zgodnie z indywidualnymi potrzebami klienta
– na 24 rynkach, w tym polskim strona internetowa już działa – wprowadzenie na łącznie 120 rynkach potrwa do połowy 2020 roku
„Nowa strona internetowa stanowi główny element strategii Volkswagena w dziedzinie digitalizacji. Dzięki efektywniejszej komunikacji chcemy jeszcze lepiej obsługiwać naszych klientów” – powiedział Jochen Sengpiehl, szef marketingu marki Volkswagen Samochody Osobowe. „Przy jej tworzeniu uwzględniliśmy mocno zmieniające się dzisiaj zachowania ludzi podczas korzystania z podobnych platform internetowych”.
„Dzięki nowej platformie cyfrowej po raz pierwszy stworzyliśmy centralną bramę do świata Volkswagena zawierającą wszystkie treści dotyczące marki” – wyjaśnia Candido Peterlini, szef Global Digital Marketing marki Volkswagen Samochody Osobowe. „Strona internetowa opiera się na analizie historii danych, dzięki temu możemy odpowiadać na indywidualne zainteresowania i potrzeby każdego użytkownika”.
Przy pomocy osobistego Volkswagen-ID, który na życzenie może otrzymać użytkownik, jego komunikacja z Volkswagenem stanie się znacznie efektywniejsza. Oznacza to, że dzięki swojej wcześniejszej aktywności na stronie użytkownik zobaczy dokładnie te treści i funkcjonalności, które będą dla niego w danej chwili ważne i interesujące.
Jeśli więc użytkownik oglądał na przykład modele z napędem elektrycznym, podczas następnej wizyty na stronie Volkswagena znajdzie wszystkie dopasowane pod kątem jego zainteresowań informacje na temat aut tego rodzaju.
Centralnym elementem strony jest nowy konfigurator, który znajduje się teraz na każdej pojedynczej stronie poświęconej danemu modelowi. W przeciwieństwie do starszego rozwiązania, kiedy użytkownik musiał przejść bardzo drobiazgowy i czasochłonny proces konfiguracji auta, teraz rozpoczyna ją od zaprogramowanego wcześniej modelu podstawowego i przy znacznie mniejszej liczbie kliknięć może skonfigurować wybrany przez siebie model.
Stronę stworzono i przetestowano wspólnie z użytkownikami. Zawarte na niej usługi i funkcjonalności są stale rozwijane. W kolejnym kroku ma np. pojawić się funkcja e-Commerce, która po zakończeniu konfiguracji pozwoli od razu przejść do procedury zakupu. W przyszłości nowa strona Volkswagena stanie się cyfrową platformą łączącą ze sobą użytkowników, producenta, dealerów, pojazdy i usługi.
Źródło: www.mototarget.pl