Volvo spodziewa się ogromnego wzrostu sprzedaży pojazdów hybrydowych typu plug-in do końca roku.
„Do końca roku powinniśmy osiągnąć od 20 do 25 procent”, powiedział prezes Volvo Hakan Samuelsson podczas spotkania z dziennikarzami.
W liniach modeli, w których obecnie dostępne są hybrydy typu plug-in, obejmuje to SUVy XC90 i XC60 oraz samochody typu kombi V90 i V60. Powyższe modele stanowią około 10 do 15 procent światowej sprzedaży Volvo.
Volvo nie miało wystarczającej ilości akumulatorów, silników elektrycznych i innych kluczowych komponentów potrzebnych do wykonania hybrydowych wtyczek, powiedział Samuelsson.
„Nie jesteśmy zadowoleni, ponieważ moglibyśmy sprzedawać więcej [hybryd plug-in]” – powiedział. „Nie doceniliśmy popytu”.
Samuelsson powiedział, że Volvo obecnie „zwiększa wszystkie komponenty” potrzebne do produkcji hybrydowych wtyczek – jak również niedawno dodanej rodziny łagodnych hybrydowych układów napędowych.
Volvo wprowadzi w tym roku gamę hybryd, począwszy od wersji z silnikami wysokoprężnymi i benzynowymi w modelach XC90 i XC60. Hybrydy będą nosić nową odznakę Volvo B i będą wyposażone w system odzyskiwania energii.
Jak wynika z danych analityka rynku JATO Dynamics pomimo wąskiego gardła podaży Volvo sprzedało w ubiegłym roku 26.800 hybryd w Europie, co stanowi wzrost w porównaniu w 2017 r. z 16.000. Do roku 2021 Volvo oczekuje, że jedna czwarta pojazdów, które produkuje na całym świecie, będzie hybrydami typu plug-in. Inne linie modelu, które oferują układ napędowy to sedany S90 i S60.