„Możemy uzyskać lepszą synergię w grupie”, powiedział dyrektor generalny Audi Bram Schot w wywiadzie dla telewizji Bloomberg przed pokazem w Genewie.
W ciągu najbliższych 2 lat Audi zaoferuje pięć w pełni elektrycznych i siedem samochodów hybrydowych. Prezes chce także przywrócić markową technologię marki, przełączając istniejącą linię modelu na moc baterii. Odmówił udostępnienia szczegółów na temat tego, która to linia modelu będzie, ponieważ chce „zaskoczyć konkurentów”.
Od czasu objęcia funkcji dyrektora generalnego po aresztowaniu swojego poprzednika, Ruperta Stadlera, Schot zwiększył efektywność grupy VW. Marka stanowiła 28 procent zysku operacyjnego Grupy VW przed wydaniem pozycji specjalnych w pierwszych dziewięciu miesiącach 2018 roku.
Aby utrzymać ten poziom wkładu, Schot zamierza zaoszczędzić 15 miliardów euro w Audi do 2022 roku. Stanie się tak, podczas gdy jednocześnie prognozuje szersze wstrząsy, aby Audi nie spadło daleko w tyle za luksusowymi rywalami Mercedes-Benz i BMW Group . Audi było drugim co do wielkości światowym producentem samochodów premium, aż do czasu, gdy zostało ono przejęte przez Mercedes-Benz w 2015 roku. Audi pozostało na trzecim miejscu, a Mercedes wyprzedził również BMW, aby stać się najlepiej sprzedającym się na świecie producentem samochodów premium.
Audi planuje zmniejszyć około jednej trzeciej swoich wariantów silnika, uszczuplić swoje szeregi zarządzania i uniknąć drogich zmian nocnych w głównej niemieckiej fabryce w Ingolstadt.
Schot widzi potencjał do zdobycia udziałów w rynku w Chinach, pomimo szerszego spowolnienia, które może ciągnąć się z powodu napięć między największym na świecie rynkiem samochodowym a Stanami Zjednoczonymi. Schot postrzega wyższe taryfy amerykańskie jako potencjalne wyzwanie, a nie zagrożenie, i mówi „poradzimy sobie”.
Prezes Grupy VW Herbert Diess, który jest także przewodniczącym rady nadzorczej Audi, powiedział w zeszłym miesiącu Bloomberg TV, że jest przekonany, że nowy zespół kierowniczy Audi ma odpowiednią strategię. Ostrzegł jednak przed wyzwaniami, które pojawią się w 2019 roku.
Audi zaprezentowało w Genewie w pełni elektryczny projekt koncepcyjny Q4 e-tron, który ma na celu zwiększenie liczby modeli o niskim poziomie emisji, aby spełnić bardziej rygorystyczne normy dotyczące czystego powietrza. Dostępne będą również wersje z hybrydowymi wersjami flagowego sedana Q5 SUV, A6, A7 Sportback i A8.