W styczniu 2019 r. AUDI AG dostarczyło do rąk klientów na całym świecie około 144 650 samochodów. Niestety dodatnie wyniki sprzedaży odnotowano tylko na dwóch największych rynkach. W Chinach koncern zanotował najlepszy sprzedażowo styczeń w historii. Sprzedano tu 64 000 nowych samochodów, co przełożyło się na wzrost o 5,1 procent. W Niemczech z kolei kluczyki do nowego Audi odebrało 23 359 klientów, co zaowocowało wzrostem sprzedaży o 1,5 procent.
- Styczeń zamknął się wynikami gorszymi na całym świecie o 3,0 procent
- Polski rynek również odnotował spadek w porównaniu ze styczniem roku ubiegłego
- Zastępca szefa marketingu i sprzedaży AUDI AG Martin Sander mówi: „Elektryfikacja jest naszym głównym tematem na rok 2019”
Pomimo tzw. „zamknięcia administracji”, popyt na samochody marki Audi w Stanach Zjednoczonych utrzymywał się mniej więcej na poziomie dobrych wyników z stycznia roku ubiegłego (14 253 sprzedane samochodu, spadek o 1,8 procent). W ujęciu rok do roku sprzedaż na całym świecie spadła o 3,0 procent, a głównym tego powodem był spadek w Europie.
„Rok 2019 będzie zdominowany przez tematykę przechodzenia na cykl testowy WLTP, przez przygotowania do wejścia w kolejny etap procedur testowych, ale również przez premiery wielu nowych, bardzo atrakcyjnych modeli naszej marki” – mówi Martin Sander, tymczasowo odpowiedzialny za wszystkie operacje na polu marketingu i sprzedaży AUDI AG. „W centrum zainteresowania Audi będzie oczywiście temat elektryfikacji. Wprowadzimy trzy nowe, w pełni elektryczne modele i będziemy stopniowo powiększać gamę naszych samochodów typu PHEV.” Obok Audi e-tron, nowe modele w pełni elektryczne to e-tron Sportback i przygotowane specjalnie na rynek chiński Q2 L e-tron. Podczas Targów Motoryzacyjnych w Genewie koncern zaprezentuje też nowe modele typu plug-in hybrid.
W Chinach, cztery pierścienie odnotowały najlepszy sprzedażowo styczeń w historii. Sprzedaż podskoczyła o 5,1 procent i osiągnęła ilość 64 000 sprzedanych aut. Lokomotywami sprzedażowymi na tym rynku są bez wątpienia modele produkowane lokalnie. Popyt na Audi A3 (+20,4 procent, 8748 egzemplarzy) i na Audi A4 L (+21,3 procent, 16 668 pojazdów) rósł ponad przeciętną. Przedłużona wersja modelu Q2, która swą premierę w Chinach miała w listopadzie ub.r., znalazła 2693 nabywców. Do salonów sprzedaży w Państwie Środka dotarło właśnie produkowane lokalnie nowe Audi A6 L. Samochód ten będzie również wykorzystywany do obsługi nowej usługi przewozu osób na żądanie „ride-hailing”, którą w tym roku Audi wraz z lokalnym partnerem uruchomi pilotażowo w pięciu chińskich miastach. Już teraz można z niej korzystać w miastach Xi’an i Chengdu.
W Europie nadal odczuwalny jest wpływ ograniczenia gamy sprzedażowej w związku z przechodzeniem na nowy cykl WLTP. Zjawisko to wywołało tzw. efekt domina w zakresie dostaw. Na Starym Kontynencie cztery pierścienie sprzedały o 8,5 procent mniej samochodów niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Jak do tej pory Audi homologowało zgodnie z wymaganiami WLTP 129 wariantów silnika/skrzyni biegów, ale co tydzień w konfiguratorze pojawiają się kolejne zweryfikowane jednostki. Rynki w Wielkiej Brytanii (-27,5 procent) i w Hiszpanii (-14,6 procent) zanotowały wyraźnie spadki rok do roku, ale już rynek w Niemczech rozpoczął nowy rok z pozytywnym wynikiem +1,5 procent: 23 359 sprzedanych aut. Podobnie jak w innych krajach europejskich, również w Polsce sprzedaż spadła. W styczniuw naszym kraju zarejestrowano 797 egzemplarzy nowych Audi, wobec 1450 w styczniu roku ubiegłego (- 45,03 procent).
W Rosji z kolei cztery pierścienie wykorzystały dynamikę rosnącego rynku oraz premierę rynkową modelu Q8 w tym kraju, i zwiększyły sprzedaż aż o 24 procent, do 900 samochodów.
Audi of America zamknęło styczeń wynikiem 14 253 sprzedanych aut, gorszym o 1,8 w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego. Wpływ na to miały niewątpliwie trzy czynniki: zamknięcie administracji, problemy transportowe i ciężka zima. W salonach sprzedaży Audi w Stanach Zjednoczonych są już dostępne nowe modele klasy wyższej. Nowe Audi A6 znalazło 1889 nabywców (wzrost o 151,5 procent), Audi A7 – 620 nabywców (więcej o198,1 procent), a Audi A8 284 (wzrost o 153,6 procent). W całym regionie Ameryki Północnej cztery pierścienie wprowadziły na rynki 16 900 aut, o 5,2 procent mniej niż rok temu.
Sprzedaż Audi AG na poszczególnych rynkach | styczeń | ||
2019 | 2018 | Różnica w stosunku do stycznia 2018 r. |
|
Świat | 144 650 | 149 092 | -3,0% |
Europa | 55 300 | 60 409 | -8,5% |
– Niemcy | 23 359 | 23 019 | +1,5% |
– Wielka Brytania | 8 558 | 11 810 | -27,5% |
– Francja | 3 196 | 3 394 | -5,8% |
– Włochy | 4 058 | 4 030 | +0,7% |
– Hiszpania | 4 227 | 4 949 | -14,6% |
– Polska | 797 | 1 450 | -45,03% |
USA | 14 253 | 14 511 | -1,8% |
Meksyk | 816 | 1 203 | -32,2% |
Brazylia | 305 | 574 | -46,9% |
Chiny (łącznie z Hongkongiem) |
64 000 | 60 875 | +5,1% |
Źródło: www.mototarget.pl