Joint venture Volvo Cars uzyskało zgodę na rozpoczęcie testowania jego oprogramowania do samodzielnego prowadzenia samochodów na szwedzkich autostradach.
Veoneer (spółka partnerska współprowadząca z Volvo spółkę joint venture) powiedział, że oprogramowanie Zenuity do autonomicznej jazdy na poziomie 4 – drugi najwyższy poziom – zostanie przetestowane w samochodzie Volvo przez wyszkolonych kierowców z rękami z dala od kierownicy przy maksymalnej prędkości 80 kilometrów na godzinę.
Wspólne przedsięwzięcie ma na celu nadążyć za większymi rywalami w wyścigu w rozwoju pojazdów autonomicznych. Obecnie firmy amerykańskie przewodzą, dzięki zgodzie dla Google Waymo w zeszłym roku na testowanie samochodów bez kierowców bezpieczeństwa na kalifornijskich drogach publicznych.
Nishant Batra, będący CTO Veoneera, powiedział w poniedziałek, że zatwierdzenie prawdziwych testów było “niezbędne do gromadzenia ważnych danych i funkcji testowych”.
Cruise, należący do General Motors, ogłosił gotowość do wdrożenia pojazdu autonomicznego bez sterowania ręcznego, podczas gdy BMW i Audi również uzyskały licencje na testowanie swoich pojazdów.
Uzyskanie uprawnień stało się trudniejsze po śmiertelnym wypadku z udziałem autonomicznego samochodu, który Uber testował przy użyciu własnego oprogramowania w pojeździe Volvo. W zeszłym miesiącu wznowił ograniczone testy na drogach publicznych.
Zenuity przeszło już kilka testów w Szwecji, po tym, jak w ubiegłym roku Volvo uzyskało pozwolenie na testowanie samochodów z funkcjami samojezdnymi, ale z wymogiem, aby kierowcy trzymali co najmniej jedną rękę na kierownicy przez cały czas, a samochody nie przekraczały 60 km/h.
Rzecznik prasowy firmy Veoneer, Thomas Jonsson, powiedział, że jest zbyt wcześnie, by powiedzieć, kiedy Zenuity może potencjalnie być testowane bez kierowcy bezpieczeństwa.
Zenuity, stworzone przez Volvo i firmę Veoneer w 2017 r., ma oferować swoje pierwsze produkty wspomagające kierowcę w sprzedaży już w tym roku. Wkrótce potem produkty z technologiami autonomicznej jazdy.
Szwedzki producent samochodów, który jest własnością chińskiego Geely, ma własne cele, polegające na dostarczaniu samochodów autonomicznych po 2021 r., a do 2025 r. opierać jedną trzecią swoich dochodów z w pełni autonomicznych samochodów.
W ubiegłym roku Volvo podjęło współpracę z Baidu, aby wykorzystać autonomiczne oprogramowanie Apollo chińskiej firmy do opracowania autonomicznego samochodu poziomu 4.
Pojazd poziomu 5 będzie w stanie poruszać się po drogach bez wprowadzania danych przez kierowcę w każdych warunkach.
Źródło: www.motofaktor.pl