Przedsiębiorca BMW Vertriebs GmbH oddział w Polsce powiadomił Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że niektóre egzemplarze samochodów marki BMW X5 (E70) i BMW X6 (E71), wyprodukowane w Niemczech, mogą nie być bezpieczne dla użytkowników.
Przedsiębiorca poinformował, że w niektórych egzemplarzach BMW X5 (E70) oraz BMW X6 (E71) trzpień gwintowany, na którym umieszczona jest rolka prowadząca paska wielorowkowego napędu alternatora, może w trakcie eksploatacji pojazdu ulec zużyciu. W rezultacie może dojść do jego złamania i utraty napędu przez pasek wielorowkowy. Może to skutkować brakiem napędu pompy wspomagania układu kierowniczego i tym samym do utraty wspomagania kierownicy. Układ kierowniczy będzie działał, ale będzie pozbawiony wspomagania.
Na rynku polskim kampanią naprawczą łącznie objętych jest 2 697 samochodów BMW X5 (E70) i BMW X6 (E71) wyposażonych w silniki Diesla (M57S lub M57Y).
Przedsiębiorca poinformuje właścicieli pojazdów objętych akcją o możliwości wystąpienia usterki oraz zaprosi do punktu serwisowego w celu usunięcia ewentualnej usterki.
AUTOR: UOKIK, WNP.PL (AG)