Firma Mitsubishi Motors Corporation (MMC) ogłosiła, że crossover SUV Eclipse Cross uzyskał maksymalną ocenę pięciu gwiazdek w teście JNCAP*1 2019 za ochronę pasażerów w czasie kolizji oraz ocenę ASV++*2 za skuteczność systemów aktywnego bezpieczeństwa. Oceny te potwierdzają wysoką skuteczność Eclipse Cross w łagodzeniu skutków kolizji i innych obszarach bezpieczeństwa.
Eclipse Cross wykorzystuje chroniącą przedział pasażerski konstrukcję nadwozia RISE*3, opracowaną przez Mitsubishi, której struktura rozprasza energię zderzenia, zachowując odporność na odkształcenia w obrębie kabiny. O zapewnienie najwyższego poziomu bezpieczeństwa biernego pasażerów dbają także: pasy bezpieczeństwa i siedem poduszek powietrznych SRS. Wydawać by się mogło, że design tego SUV-a przypominającego coupé dyktowały przede wszystkim względy estetyczne, tymczasem reflektory, zderzak i frontowe partie samochodu zaprojektowano z myślą o wyższej zdolności pochłaniania energii zderzeniowej, a pod maską silnika zapewniono wystarczającą przestrzeń, aby zwiększyć szansę pieszego w ewentualnej kolizji.
Ponadto zastosowanie układu hamowania awaryjnego Mitsubishi Forward Collision Mitigation (FCM) zapewnia aktywną ochronę pasażerów Eclipse Cross, uprzedzając sytuacje niebezpieczne. Oprócz pięciogwiazdkowej oceny JNCAP 2018, Eclipse Cross otrzymał również wysokie oceny od Euro NCAP, ANCAP w Australii i Nowej Zelandii, ASEAN NCAP oceniającej samochody w krajach regionu Azji Południowo Wschodniej oraz od Latin NCAP z Ameryki Południowej.
*1…Japoński program oceny nowych samochodów, realizowany przez Ministerstwo Ziemi, Infrastruktury, Transportu i Turystyki oraz Narodową Agencję ds. Bezpieczeństwa Samochodowego i Pomocy Ofiarom Wypadków (NASVA).
*2…Advanced Safety Vehicle – Pojazd zaawansowany pod względem bezpieczeństwa (zgodnie z definicją Ministerstwa Ziemi, Infrastruktury, Transportu i Turystyki).
*3…Reinforced Impact Safety Evolution (RISE) – wzmocniona konstrukcja nadwozia.
Źródło: www.mototarget.pl