Renault pracuje nad samochodowymi głośnikami kierunkowymi

Grupa Renault i fundusz Newfund podały dziś informację o zainwestowaniu we francuski start-up Akoustic Arts, który specjalizuje się w urządzeniach do emisji dźwięku kierunkowego. Celem jest przyspieszenie rozwoju produktów w tym zakresie na dużą skalę. Grupa Renault i start-up podpisały umowę dotyczącą tej inwestycji i będą prowadziły prace projektowe nad zastosowaniem technologii Akoustic Arts w samochodach Renault.

Grupa Renault i fundusz Newfund zainwestują we francuski start-up Akoustic Arts, który specjalizuje się w urządzeniach do emisji dźwięku kierunkowego
Porozumienie przewiduje współpracę między ekspertami z Renault
i Akoustic Arts nad integracją innowacyjnych głośników kierunkowych
w samochodach Renault
Projekt wiąże się ze strategią Grupy Renault w zakresie tworzenia nowych mobilnych usług i nowych doświadczeń z jazdy samochodem

Utworzona w 2010 roku spółka Akoustic Arts opracowała unikatową i opatentowaną technologię ultrakierunkowego dźwięku. Fale dźwiękowe tworzą w powietrzu wiązkę, a dźwięk jest słyszalny jedynie przez użytkownika, dla którego jest przeznaczony. Technologia zapewnia kilku osobom jednocześnie, ale niezależnie od siebie niezwykle immersyjny odbiór dźwięku.

W ramach współpracy inżynierowie Renault przekażą doświadczenie oraz narzędzia przemysłowe i zapewnią pomoc dostawców. Eksperci Akoustic Arts wniosą technologię i know-how w zakresie dźwięku kierunkowego. Po realizacji fazy badawczo-rozwojowej projekt przewiduje opracowanie podkładowych głośników kierunkowych do samochodów Renault. Rozważa się także możliwość opracowania produktów dostępnych w ofercie akcesoriów w salonach marki.

Wraz z funduszem Newfund bardzo się cieszymy z dzisiejszej inwestycji w start-up Akoustic Arts. Wspólnie stworzymy innowacyjne głośniki kierunkowe przeznaczone do naszych samochodów, aby coraz lepiej spełniać potrzeby i oczekiwania klientów. Dla Grupy Renault dźwięk odbierany w samochodzie i związane z tym doznania są jednym z elementów wyróżniających, zwłaszcza wraz z rozwojem inteligentnych i autonomicznych samochodów oraz przyszłościowych spersonalizowanych treści multimedialnych ― powiedział Gaspar Gascon Abellan, zastępca dyrektora ds. inżynieryjnych Aliansu.

Po pierwszej fazie poświęconej rozwojowi naszej technologii dźwięku ultrakierunkowego, objęcie udziałów w spółce Akoustic Arts przez Grupę Renault i Newfund bardzo przyspieszy nasz rozwój. Oba podmioty doskonale się uzupełniają, a to pozwoli zrealizować dwa wspólne cele. Po pierwsze zrewolucjonizowanie doświadczenia klienta z wizyty w salonie dzięki naszym głośnikom typu A. Po drugie opracowanie produktu dla rynku samochodowego dzięki wykorzystaniu wyjątkowego know-how specjalistów Renault ― powiedział Ilan Kaddouch, prezes Akoustic Arts.

Akoustic Arts opracowała unikatową technologię, która doskonale spełnia potrzeby nagłośnienia przestrzeni publicznej, a zwłaszcza powierzchni sklepowych dzięki głośnikowi typu A. Pozyskanie nowych środków finansowych pozwoli naszemu zespołowi zdobyć nowych klientów na tym priorytetowym dla nas rynku i na szybkie opracowanie przy wsparciu Renault nowego produktu przeznaczonego do samochodów. Bardzo się cieszymy z udziału w tym projekcie ― oświadczył Ivan Michal, partner funduszu Newfund.

AKOUSTIC ARTS

Akoustic Arts to start-up specjalizujący się w dziedzinie akustyki. Jego założycielem jest Ilan Kaddouch. 150 lat po wynalezieniu głośnika, z którego dźwięk rozchodzi się na wszystkie strony, po pięciu latach prac badawczo-rozwojowych Akoustic Arts opracował i opatentował unikatową technologię ultrakierunkowego dźwięku. Specyficzna konstrukcja urządzenia w połączeniu z programowaniem U.D.S.T dużej mocy pozwala wygenerować z każdego materiału dźwiękowego ultrakierunkowy dźwięk. Fala dźwiękowa rozchodzi się w korytarzu powietrznym, z którego dźwięk nie może się wydobyć w innym kierunku. Słyszy go tylko użytkownik, do którego dźwięk jest skierowany. Możliwości zastosowania nowej technologii są nieograniczone. Akoustic Arts koncentruje się dziś na dwóch rynkach o dużej wartości dodanej.

Pierwszy produkt firmy, głośnik A, jest przeznaczony dla sklepów. Słuchanie dźwięku emitowanego przez głośnik A daje podobne wrażenie jak użycie słuchawek – tylko jedna osoba słyszy dźwięk. Poza korytarzem, w którym porusza wiązka, dźwięk znika w magiczny sposób. W ten sposób powstaje niezwykle immersyjny odbiór dźwięku przeznaczony dla kilku osób w sklepie jednocześnie, ale niezależnie dla każdej z nich, ku większej przyjemności. Drugim obszarem jest rynek samochodowy, na który Akoustic Arts chce wejść we współpracy z Renault w najbliższych latach.

Newfund

Fundusz Inwestycyjny Newfrund został założony w 2008 roku przez Françoisa Vérona i Patricka Malkę, Jest to fundusz typu early stage z kapitałem 230 milionów euro. Jest zarządzany przez ośmiu wysokiej klasy specjalistów, w tym partnera działającego w Dolinie Krzemowej w Kalifornii. Newfund ma w swoim portfelu 60 aktywnych projektów, m.in. Aircall, Tiwal i FlexyBeauty. Fundusz przeprowadził do dziś wyjścia kapitałowe z ok. 15 inwestycji, m.in. Medtech SA, Camping&co, MonBento i Jobijoba.

Więcej informacji na www.newfundcap.com

Źródło: www.mototarget.pl