Marka Volkswagen Samochody Użytkowe przedstawia pięć nowych modeli z napędem elektrycznym na targach IAA 2018 w Hanowerze

19.09.18, Hannover , Foto: Henning Scheffen VWN IAA Pressekonferenz HENNING SCHEFFEN PHOTOGRAPHY MOBIL: 01773193050 . WWW.SCHEFFEN.DE info@SCHEFFEN.DE Friedrich-Engels-Str. 31 30880 Laatzen Region Hannover / Niedersachsen / GERMANY
• nowoczesne rozwiązania z dziedziny transportu i logistyki dla każdego rodzaju przedsiębiorstw
• Cargo e-Bike: najnowocześniejszy miejski elektryczny rower dostawczy
• Crafter HyMotion – samochód studyjny zasilany wodorem i wyposażony w ogniwo paliwowe uzyskuje zasięg do 500 km
• I.D. BUZZ CARGO – concept car na bazie modelu z rodziny I.D. jest przykładem dostawczego auta nowej ery
• Prezes Zarządu marki Volkswagen Samochody Użytkowe – dr Thomas Sedran – powiedział: „Przyszłość jest teraz”
Poznań, 20 września 2018 r. – Volkswagen Samochody Użytkowe elektryzuje branżę dzięki ofensywie w zakresie samochodów z napędem elektrycznym – na 69. Targach Samochodów Użytkowych IAA (20-27 września) marka specjalizująca się w innowacyjnych rozwiązaniach w zakresie transportu przedstawia aż pięć bezemisyjnych samochodów. Tworzą one nową bogatą ofertę elektrycznych środków transportu do komercyjnego wykorzystania. Na IAA swoją światową premierę mają I.D. BUZZ CARGO, ABT E-Transporter, ABT e-Caddy, Cargo e-Bike oraz wyposażony w ogniwo paliwowe i zasilany wodorem Crafter HyMotion.

Dr Thomas Sedran, Prezes Zarządu marki Volkswagen Samochody Użytkowe, przedstawił cele marki – „Tradycją Volkswagena jest być o krok do przodu w stosunku do konkurencji. Dlatego już dzisiaj pracujemy nad rozwiązaniami, które znajdą zastosowanie w przyszłości i myślimy o zrównoważonej mobilności. Dla naszych klientów i dla lepszej jakości powietrza w naszych miastach”.

Cargo e-Bike. Volkswagen Samochody Użytkowe prezentuje na IAA 2018 także pierwszy elektryczny rower marki: Cargo e-Bike, czyli najnowocześniejszy rower do transportu towarów. Doskonale nadaje się on jako pojazd dostawczy docierający bezpośrednio do ostatecznego klienta. W sprzedaży trzykołowy pojazd pojawi się już w 2019 roku. Cargo e-Bike jest wyposażony w pedały, osiąga prędkość 25 km/h, a swojego użytkownika wspiera energią z elektrycznego silnika o mocy 250 wat (48V). Zaletą tego wehikułu jest to, że można wykorzystywać go wszędzie, nawet w obszarach ruchu pieszego. Elektryczny silnik jest zasilany energią z akumulatora litowo-jonowego. Zarówno układ napędowy, jak i sama konstrukcja trzykołowca zostały dostosowane do obciążenia wynoszącego 210 kg (łącznie z kierowcą). Najmniejszy w historii pojazd dostawczy marki Volkswagen Samochody Użytkowe ma z przodu dwa koła, między którymi znajduje się platforma ładunkowa. Mocuje się na niej skrzynię transportową o pojemności 0,5 m3. Specjalna konstrukcja przedniej osi sprawia, że skrzynia umocowana na platformie nie pochyla się w zakręcie razem z pojazdem, lecz stale jest utrzymywana w poziomie, zapewniając stabilność. Jest to zupełnie nowe rozwiązanie. Cargo e-Bike ma być produkowany w fabryce Volkswagena Samochody Użytkowe w Hanowerze.

ABT e-Caddy i ABT e-Transporter. ABT e-Caddy pojawi się na rynku w połowie przyszłego roku. Volkswagen Samochody Użytkowe przedstawia
ABT e-Caddy także jako taksówkę. Nie bez przyczyny: samochód ten bazuje na przedłużonym Caddy Maxi, ma więc dużo miejsca dla pasażerów i na bagaż. Z zasięgiem 220 km (wartość prognozowana wg NEFZ) ten bezemisyjny pojazd doskonale nadaje się do użytku w europejskich miastach, w których wyznaczono strefy ekologiczne. Pod karoserią ABT e-Caddy pracuje silnik elektryczny o mocy 82 kW zasilany energią elektryczną z litowo-jonowego akumulatora o pojemności 37,3 kWh. ABT e-Caddy rozwija prędkość maksymalną 120 km/h, a dzięki przedziałowi ładunkowemu wynoszącemu 4,2 m3 należy do najpojemniejszych pojazdów elektrycznych w swojej klasie.

Volkswagen Samochody Użytkowe produkuje Transportery kolejnych generacji już od 80 lat. Teraz pokazał tego bestsellera w wersji z silnikiem elektrycznym – podczas IAA ma miejsce światowa premiera studyjnego
ABT e-Transportera. Koncepcyjny model opracowany wspólnie z firmą ABT e-Line GmbH ma szansę zelektryzować targową publiczność. System jego akumulatorów został tak zaprojektowany, by w seryjnym produkcie można było zastosować akumulatory o różnej pojemności, odpowiednio do zadań tego auta i możliwości finansowych klientów. W podstawowej konfiguracji Transporter jest wyposażony w akumulator litowo-jonowy o pojemności energetycznej 37,3 kWh; druga wersje auta ma akumulator o pojemności 74,6 kWh. Zasięg poszczególnych odmian modelu wynosi – odpowiednio – 208 km i 400 km.

I.D. BUZZ CARGO. Jako pierwszy model w ramach ofensywy pojazdów elektrycznych Volkswagen Samochody Użytkowe przedstawił przed miesiącem nowego e-Craftera. Przedsprzedaż dostawczego auta z napędem elektrycznym rozpocznie się jeszcze we wrześniu. Na IAA 2018 Samochodów Użytkowych pojawiają się kolejne modele zasilane prądem. Gwiazdą wśród nich jest studyjny I.D. BUZZ CARGO – pierwszy samochód dostawczy skonstruowany na bazie modelu z rodziny I.D., do którego konstrukcji wykorzystano modułową platformę do budowy samochodów elektrycznych (MEB). Model ten wyróżnia się nowoczesną stylistyką, niezwykle przestronnym wnętrzem, wyposażeniem, w którego skład wchodzą m.in. automatyczny tryb jazdy (I.D. Pilot) oraz cyfrowy system Cargo, a także dużym zasięgiem. Dzięki zastosowaniu platformy MEB – zależnie od wielkości akumulatora i modelu auta – zasięg może wynosić od około 330 km do ponad 550 km (wg WLTP).

Crafter HyMotion. Na nowy teren Volkswagen Samochody Użytkowe wkracza także prezentując jako światową premierę Craftera HyMotion. Jest to pojazd transportowy wyposażony w ogniwo paliwowe, a więc zasilany wodorem. Craftera HyMotion skonstruowano głównie z myślą o pokonywaniu dużych odległości. Im większy dystans samochód przejeżdża każdego dnia, tym bardziej uzasadnione staje się wyposażenie tak dużego dostawczego auta w ogniwo paliwowe jako źródło napędu. Zbiorniki Craftera HyMotion zmieszczą 7,5 kg wodoru, dzięki temu 4,25-tonowy transporter może przejechać ponad 500 km. Tankowanie auta trwa mniej więcej tyle samo czasu, co tankowanie Craftera z tradycyjnym napędem. Właśnie dzięki temu nowy bezemisyjny model może okazać się szczególnie atrakcyjny do komercyjnych zastosowań. Mimo dużego zasięgu, Crafter HyMotion ma większe maksymalne obciążenie niż e-Crafter. Na razie Crafter HyMotion jest pojazdem studyjnym, gdy jednak pojawi się odpowiednia infrastruktura mógłby wejść do seryjnej produkcji. Obok Caddy Maxi HyMotion, którego pokazano po raz pierwszy w 2009 roku w ramach „Hydrogen Road Tour”, Crafter HyMotion jest drugim studyjnym modelem marki Volkswagen Samochody Użytkowe wyposażonym w ogniwo paliwowe.

Thomas Sedran podkreślił, że pomimo postępu w elektryfikacji produktów marki Volkswagen Samochody Użytkowe w niedalekiej przyszłości, w najbliższym czasie jej modele wciąż będą napędzane wysoce zaawansowanymi silnikami wysokoprężnymi, które świetnie sprawdzają się przy dużych przebiegach, w trudnym terenie i podczas pracy przy dużym obciążeniu.

Volkswagen Samochody Użytkowe już dziś pokazuje rozwiązania na przyszłość. Sedran – „Łączymy teraźniejszość z przyszłością, zgodnie z mottem marki na IAA, które mówi „Transportujemy twoją przyszłość, która zaczyna się już teraz”.

W Hanowerze – od 20 do 27 września 2018 r. – marka Volkswagen Samochody Użytkowe pokaże 50 pojazdów zbudowanych na bazie wszystkich modeli. Stoisko mieści się w hali numer 12. Ponadto, 21 innych pojazdów można podziwiać na wystawie znajdującej się na zewnątrz. Odwiedzający mogą umówić się również na jazdę testową dodatkowymi 37 samochodami, które można przetestować na torze ADAC.