– Światowa premiera pierwszego w pełni elektrycznego, produkowanego seryjnie modelu rodem z Ingolstadt – Przestrzeń we wnętrzu oraz duży zasięg gwarantami najwyższego stopnia przydatności w codziennym użytkowaniu – W najwyższej wersji wyposażenia opcjonalnego dostępne będą wirtualne lusterka zewnętrzne, które w wytwarzanym seryjnie aucie pojawiają się po raz pierwszy |
Ingolstadt/San Francisco, 18 września 2018 r. Audi e-tron to pierwszy w pełni elektrycznie napędzany, seryjny model czterech pierścieni. Ten sportowy SUV klasy wyższej o dużych walorach użytkowych został dziś po raz pierwszy zaprezentowany w San Francisco. |
Czy to podczas postoju, czy w czasie jazdy – Audi e-tron jest elektryzujące. Wyrazista maska, elektrycznie otwierana pokrywa bagażnika, czy jasnoszara osłona chłodnicy Singleframe są najbardziej widocznymi oznakami technik wysokonapięciowych sprawiających, że prowadzenie tego pojazdu staje się wyjątkowym doświadczeniem. Elektryczny SUV napędzany jest dwoma mocnymi silnikami elektrycznymi, neutralnymi pod względem emisji CO2 i bardzo cichymi. Nowa generacja napędu na cztery koła quattro, zapewnia doskonałą trakcję i dynamikę. Napęd ten – w przeciągu setnych części sekundy – ciągle, zmiennie i precyzyjnie rozkłada moment obrotowy pomiędzy obiema osiami.
Kluczowym czynnikiem wpływającym na sportowy charakter i wyjątkową dynamikę poprzeczną auta, jest niskie położenie i centralna pozycja montażowa systemu akumulatorów. System ten pozwala na pokonywanie przez ten samochód dużych dystansów i czyni go odpowiednim do długich podróży. Audi e-tron odzyskuje energię wyłącznie za pomocą swych silników elektrycznych – dzieje się tak w ponad dziewięćdziesięciu procentach operacji hamowania. Elektryczny SUV wykorzystuje swój maksymalny potencjał rekuperacji w połączeniu ze zintegrowanym systemem sterowania hamulcem elektrohydraulicznym. Audi jest pierwszym na świecie producentem samochodów stosującym tego typu system w produkowanym seryjnie pojeździe elektrycznym. Przemyślanie zaprojektowana aerodynamika wpływa znacząco na wydajność auta. Jednym z najważniejszych elementów tej koncepcji są opcjonalne, wirtualne lusterka zewnętrzne – zastosowane po raz pierwszy w modelu produkcji seryjnej. Nie tylko zmniejszają one opór aerodynamiczny, ale również wynoszą na zupełnie nowy poziom cyfryzację pojazdu. Audi e-tron oferuje typowe dla dużych modeli rodem z Ingolstadt przestrzeń i wygodę. Cechy te w połączeniu z najwyższej jakości materiałami i z najlepszym wykonaniem, czynią mobilność elektryczną wyjątkowym doświadczeniem segmentu premium. Standard premium zapewniony jest także przez kompleksową i niezawodną gamę opcji ładowania, z inteligentnymi rozwiązaniami przeznaczonymi zarówno dla ładowania w domu, jak i podczas podróży. Od nawigacji z planerem przebiegu trasy e-tron wyświetlającym najbardziej właściwy przebieg trasy z zaznaczonymi punktami ładowania, przez automatyczne naliczanie należności za ładowanie, po zdalne sterowanie różnymi opcjami za pomocą smartfona – Audi e-tron jest bardzo dobrze skomunikowane z siecią i otoczeniem. Samochód wyposażono w najwyższej jakości stację multimedialną MMI navigation plus, w skład której standardowo wchodzą hotspot Wi-Fi oraz moduł transmisji danych w standardzie LTE Advanced. Liczne systemy wspomagające kierowcę odciążają go w drodze. Dla przykładu: standardowy system asystenta wydajności promuje ekonomiczny styl jazdy wyświetlając prognozy i uruchamiając automatyczną rekuperację. Jeśli klient wybierze adaptacyjnego asystenta jazdy, system może też predyktywnie wyhamowywać i przyspieszać tego elektrycznego SUV’a. Audi e-tron zjeżdża z taśmy produkcyjnej neutralnej pod względem emisji CO2 fabryki Audi w Brukseli. Pierwsze dostawy do klientów w Polsce rozpoczną się na początku 2019 roku. |