Nowy rekord czterech pierścieni: Audi odnotowało najlepszy w swej historii pierwszy kwartał roku. Od stycznia do marca 2018, koncern wprowadził na rynki całego świata 463 800 samochodów. To o 9,8 procent więcej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Wzrostowymi lokomotywami pierwszych trzech miesięcy roku były przede wszystkim Chiny (skok w górę o 41,9%) oraz Ameryka Północna (plus 10,2%). Tylko w marcu, do rąk klientów na całym świecie trafiło 183 750 aut z czterema pierścieniami w logo; o 6 procent więcej niż w marcu 2017. Doskonałe wyniki odnotował polski rynek, gdzie w tylko w marcu zarejestrowano 2094 nowe Audi (wzrost o 32,53%), a licząc od początku roku, nowych rejestracji było 4678 (wzrost o 42,23%).
Nowy rekord czterech pierścieni: Audi odnotowało najlepszy w swej historii pierwszy kwartał roku. Od stycznia do marca 2018, koncern wprowadził na rynki całego świata 463 800 samochodów. To o 9,8 procent więcej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Wzrostowymi lokomotywami pierwszych trzech miesięcy roku były przede wszystkim Chiny (skok w górę o 41,9%) oraz Ameryka Północna (plus 10,2%). Tylko w marcu, do rąk klientów na całym świecie trafiło 183 750 aut z czterema pierścieniami w logo; o 6 procent więcej niż w marcu 2017. Doskonałe wyniki odnotował polski rynek, gdzie w tylko w marcu zarejestrowano 2094 nowe Audi (wzrost o 32,53%), a licząc od początku roku, nowych rejestracji było 4678 (wzrost o 42,23%).
„Rekordowy początek roku dał nam niezbędną energię do działania. W ciągu całego roku mamy zamiar z pomocą nowych Audi A7, A6, A1 i Q3 odświeżyć ok. jednej czwartej naszej sprzedaży w Europie” – mówi Bram Schot, szef marketingu i sprzedaży w AUDI AG.
W Chinach, Audi zamknęło pierwszy kwartał z ogromnym sukcesem. Od stycznia, na tutejsze drogi wyjechało 154 270 samochodów marki Audi – wzrost o 41,9 procent. Tylko w marcu, popyt wzrósł o 30,6 procent. W Państwie Środka sprzedano w tym okresie 54 031 aut spod znaku czterech pierścieni i był to najlepszy marzec w historii obecności marki na rynku chińskim. Sprzedażową lokomotywą był tu niewątpliwie model A4. Sprzedaż tego samochodu klasy średniej wzrosła aż o 86,4 procent i wyniosła 13 800 egzemplarzy. Tylko od początku roku, kluczyki do swego nowego Audi A4 odebrało 37 350 chińskich klientów (wzrost o 99,2 procent). Podsumowując cały pierwszy kwartał, wzrost w obrębie tego modelu na tutejszym rynku wyniósł 15,3 procent, co przełożyło się na zakup 87 850 sztuk Audi A4.
Pozycja handlowa w Europie wskazuje na złożoną sytuację związaną z rozruchem nowej i wycofaniem obecnej gamy modelowej. Sprzedaż na Starym Kontynencie spadła o 5,8 procent. Na dwóch największych dla Audi rynkach europejskich – w Niemczech i w Wielkiej Brytanii, poziom dostaw w porównaniu z dobrymi wynikami roku 2017 wyraźnie spadł. Na rodzimym, niemieckim rynku, w marcu pojawiło się 28 247 nowych egzemplarzy Audi. To mniej aż o 9 procent. Na Wyspach Brytyjskich, sprzedaż licząc rok do roku spadła o 2,9 procent. Biorąc natomiast pod uwagę cały pierwszy kwartał, pozostawała mniej więcej na takim samym poziomie jak w roku 2017. Podskoczyła delikatnie o 0,1 procenta, a i tak była lepsza niż kondycja całego rynku brytyjskiego.
Na tym tle świetnie wypadają wyniki pozyskane z Polski. W marcu, nad Wisłą zarejestrowano 2094 nowe egzemplarze Audi (+32,53%), a podsumowanie całego pierwszego kwartału 2018 przynosi liczbę 4678 rejestracji – wzrost aż o 42,23 procent. Cztery pierścienie wysunęły się po pierwszym kwartale na pozycję lidera segmentu premium w Polsce, jeśli chodzi o nowe rejestracje. Dobrze rysowała się też kondycja rynku hiszpańskiego (+11,3%) i włoskiego (+2,8%). W obu tych krajach, od początku roku utrzymuje się duże zainteresowanie klientów modelem Audi Q5. W pierwszym kwartale, tego uniwersalnego SUV’a kupiło 1618 hiszpańskich i 2106 włoskich klientów. To wzrost odpowiednio o 51,5% i aż o 131,9%. Jeszcze jeden pozytywny wynik: od stycznia do marca, Audi osiągnęło status lidera rejestracji nowych samochodów segmentu premium również w Austrii.
W Ameryce Północnej, Audi kontynuowało swój ciągły wzrost. W marcu sprzedano tu 24 550 aut z czterema pierścieniami w logo – wzrost o 8,3 procent. Licząc od początku roku, wzrost w tym regionie wyniósł 10,2 procent, co przekłada się na dostawę 61 400 pojazdów. W marcu, tylko w Kanadzie Audi sprzedało 3404 nowe samochody (+14,0%), kontynuując dobrą passę dwucyfrowego wzrostu z ostatnich kilku miesięcy. Od stycznia, jeden na trzech kanadyjskich klientów Audi kupił model Q5. W Stanach Zjednoczonych, Audi odnotowało kolejny rekordowy miesiąc. Sprzedaż podskoczyła tu o kolejne 7,4 procent, do 20 090 aut. Największy udział w tym sukcesie miała ponownie rodzina samochodów z rodziny Q. Udział sprzedaży SUV’ów Audi na rynku amerykańskim wynosi 52 procent, co oznacza że niemal co drugi klient czterech pierścieni w USA decyduje się na model serii Q. Dowodem na tę popularność są doskonałe wyniki modelu Q7. W ubiegłym miesiącu, co trzecie wyprodukowane Audi Q7 trafiło do amerykańskiego klienta. Skumulowana sprzedaż wszystkich modeli w USA wzrosła o 9,7 procent.
Źródło: www.mototarget.pl