Pierwszą światową premierą nowego samochodu w Chinach Volkswagen podkreśla znaczenie swojego największego rynku zbytu: nowy Touareg to kamień milowy w największej ofensywie technologicznej i w dziedzinie nowych modeli marki; model, który pokazuje co potrafią inżynierowie i styliści Volkswagena. Nowy, największy i najbardziej luksusowy model marki dzięki ekspresyjnej stylistyce, innowacyjnym rozwiązaniom z zakresu obsługi, komfortu, jakości materiałów, a także za sprawą nowych systemów w dziedzinie bezpieczeństwa zajmuje czołowe miejsce w segmencie SUV-ów klasy wyższej.
Wyposażony w najnowocześniejsze urządzenia łączności oraz w systemy asystujące, podnoszące komfort, w nowoczesne oświetlenie i system multimedialny – Touareg wskazuje drogę ku przyszłości. Jednocześnie ten ekskluzywny SUV wprowadza do swojego segmentu nową dynamikę. Największe rynki dla Touarega trzeciej generacji to Chiny, Europa i Rosja. Na całym świecie sprzedano niemal milion egzemplarzy modeli pierwszej i drugiej generacji. Komfortowy i dynamiczny Touareg jako technicznie najnowocześniejszy współczesny Volkswagen ma potencjał, by znaleźć uznanie kierowców ceniących nową technikę oraz wyrazisty design i w ten sposób zdobyć nowe grupy klientów.
Premiera systemu Innovision Cockpit. Właśnie w nowym Touaregu Volkswagen prezentuje po raz pierwszy całkowicie cyfrowy Innovision Cockpit. Cyfrowe wskaźniki (Digital Cockpit z 12-calowym ekranem) i najbardziej rozbudowany system multimedialny Discover Premium (z 15-calowym ekranem) tworzą w nim jedno urządzenie służące do obsługi pokładowych funkcji, do przekazywania informacji, komunikowania oraz do rozrywki. Urządzenie nie ma prawie żadnych klasycznych przycisków czy włączników. Nowy Touareg, samochód zapewniający stałą łączność z otoczeniem, obsługiwany przy pomocy intuicyjnie działających urządzeń i pozwalający na maksymalną indywidualizację już dzisiaj pokazuje, jak w przyszłości będą wyglądały cyfrowe wnętrza samochodów.
Najważniejszy jest człowiek. Poprzez Innovision Cockpit kierowca dostosowuje działanie systemów asystujących, tych służących dynamice jazdy oraz tych z dziedziny komfortu do swoich osobistych potrzeb – w ten sposób „personalizuje” Touarega. Otwiera się przy tym świat, w którym kierowca i pasażerowie nie dostosowują się do możliwości samochodu, ale to samochód dopasowuje się do nich. Nowego Volkswagena konfiguruje się jak smartfon dopasowując go do własnych upodobań. Jest to możliwe dzięki zastosowaniu ogromnej liczby współdziałających ze sobą systemów i programów sterowanych poprzez cyfrowe monitory oraz wielofunkcyjną kierownicę.
Współdziałanie nowych systemów asystujących, podnoszących dynamikę jazdy oraz komfort. Touareg debiutuje wyposażony w największy zestaw systemów asystujących, służących dynamice jazdy oraz komfortowi jaki kiedykolwiek zamontowano w modelu Volkswagena. Znajdują się wśród nich np. system Night Vision zwiększający widoczność w nocy (dzięki kamerze termowizyjnej rozpoznaje w ciemności ludzi i zwierzęta na drodze), asystent ułatwiający jazdę w korku oraz w miejscach robót drogowych (do 60 km/h samochód porusza się częściowo automatycznie, utrzymuje pas ruchu, przyspiesza i hamuje), asystent wspomagający przejazd przez skrzyżowanie (reaguje na samochody nadjeżdżające z boku przed Touaregiem), aktywny system sterowania kołami (dzięki niemu Touareg staje się zwinny jak samochód kompaktowy), nowy system stabilizacji nadwozia ze stabilizatorami sterowanymi elektromechanicznie, LED-owe matrycowe reflektory IQ.Light (kamera interaktywnie przełącza światła z drogowych na mijania i odwrotnie), a także wyświetlane bezpośrednio na szybie informacje wyświetlacza Head-up (Windshield Head-up Display).
Systemy te tworzą jedną naturalną całość, po prostu są pod ręką. Współdziałają ze sobą dzięki nowemu centralnemu komputerowi i dyskretnie działają w tle, sprawiając, że podróż staje się bezpieczna i wygodna, a sterowanie funkcjami intuicyjne jak nigdy wcześniej.
Nowe wymiary i mniejsza masa własna. Touareg trzeciej generacji w porównaniu z poprzednikiem stał się nieco szerszy i dłuższy. Nowe rozmiary wpłynęły pozytywnie zarówno na proporcje nadwozia, jak i na wielkość wnętrza. Większa długość pozwoliła na przykład na stworzenie znacznie większego bagażnika, którego pojemność wzrosła z 697 do 810 litrów. Przed wzrokiem osób niepowołanych bagaż jest chroniony elektrycznie zwijaną i rozwijaną roletą (opcja). Mimo większych – długości i szerokości karoseria wykonana z aluminium (48 procent) i stali najwyższej jakości (52 procent) jest o 106 kg lżejsza w porównaniu z karoserią poprzedniego modelu.
Debiut z silnikami V6. Volkswagen będzie oferował w Europie nowego Touarega najpierw w wersjach wyposażonych w diesle V6 o mocy 170 kW/231 KM oraz 210 kW/286 KM. Potem na różne rynki dołączą benzynowy silnik V6 (250 kW/340 KM) oraz turbodiesel V8 (310 kW/421 KM). W przygotowaniu na rynek chiński znajduje się wersja z nowym zespołem hybrydowym (moc systemowa 270 kW/367 KM), dokładny termin wprowadzenia w Europie nie jest jeszcze znany.
Ofensywa Volkswagena w dziedzinie SUV-ów. Touareg roku 2018 to niezwykle ważny model w największej ofensywie produktowej i technologicznej w historii marki Volkswagen. W jej ramach znacznie zwiększa się liczba oferowanych modeli typu SUV: dzisiaj są to nowy T-Roc, Tiguan, nowy Tiguan Allspace (Europa) i Tiguan L (Chiny), nowy Atlas (USA) i Teramont (Chiny), a także nowo skonstruowany Touareg jako najwyższej klasy SUV Volkswagena. Marka rozbuduje również ofertę małych aut tego typu prezentując model T-Cross. Powstanie pierwszego SUV-a Volkswagena wyposażonego w wyłącznie elektryczny zespół napędowy też już zostało przesądzone: I.D. CROZZ pojawi się na rynku w 2020 roku.
Źródło: www.mototarget.pl