Audi, wraz ze swym chińskim partnerem spółką FAW, rozpoczyna realizację wspólnego, dziesięcioletniego planu biznesowego skoncentrowanego na chińskim rynku. FAW i Audi podpisały dziś protokół ustaleń, zakładający stworzenie dwóch nowych spółek: handlowej oraz usług cyfrowych i mobilnych. W ten sposób partnerzy dogłębnie zrestrukturyzują zwój biznes w Chinach. |
„Zakładając zupełnie nową, niezależną spółkę handlową FAW-Audi, tworzymy sobie nowe możliwości uruchomienia ogromnej ofensywy produktowej, która będzie mogła być prowadzona w optymalnych warunkach i na podstawie szybszych procesów decyzyjnych” – mówi prezes Audi China, Joachim Wedler. Audi oraz FAW-Volkswagen będą kontynuowały rozbudowę oferty samochodów dostępnych w Chinach, w skład której wchodzić będą zarówno pojazdy importowane, jak i produkowane lokalnie. Inicjatywa zakłada, że w najbliższych pięciu latach do oferty wejdą cztery w pełni elektryczne modele powstające w chińskich fabrykach.
Nowa spółka handlowa w 100 procentach należeć będzie do joint venture FAW-Volkswagen. Wszystkie zadania i funkcje obecnego działu sprzedaży Audi w ramach FAW-Volkswagen, włączone zostaną do nowej firmy. Audi i FAW zawiązały ponadto spółkę zajmującą się usługami mobilności i cyfrowymi. „Jeśli rozpatrywać zagadnienia digitalizacji, Chiny z pewnością mają tu wiodącą rolę. W przyszłości będziemy w stanie odpowiadać na potrzeby klientów większą elastycznością w tej dziedzinie i oferować im zupełnie nowe, cyfrowe koncepcje” – dodaje Joachim Wedler. Nowa firma zajmie się między innymi usługami mobilnymi typu premium Audi on demand+, które były po raz pierwszy zaprezentowane w Pekinie we wrześniu 2017 r. Obie nowe spółki rozpoczną działalność jeszcze przed końcem roku 2018. Źródło: Audi |