LS Cable: budowa fabryki w Dzierżoniowie

Koreańska firma LS Cable & System (LSCW) uruchomi w Dzierżonioweie fabrykę podzespołów do akumulatorów.

Europejscy producenci samochodowi coraz chętniej przechodzą na produkcję samochodów elektrycznych, a producenci baterii samochodowych decydują się na budowę swoich fabryk na terenie Starego Kontynentu. LS Cable & System (LSCW) chce być lepszy od konkurencji i wybudować fabrykę podzespołów do baterii samochodowych tak szybko, aby dopasować się do sytuacji na rynku europejskim, gdy produkcja pojazdów elektrycznych będzie zdecydowanie większa.

LS Cable & System planuje produkować podzespoły elektroniczne do akumulatorów pojazdów elektrycznych, a także do klasycznych samochodów i dostarczać je producentom samochodów i producentom akumulatorów. Zakład będzie mógł dostarczać baterie do około 200 tys. aut rocznie.

Zakład w Dzierżoniowie będzie pierwszą bazą produkcyjną w Europie jakiegokolwiek koreańskiego producenta przewodów i zwiększy liczbę filii produkcyjnych LS Cable & System, wliczając Stany Zjednoczone, Chiny, Wietnam i Indie, do siedmiu.

„Utworzyliśmy filię produkcyjną w Polsce jako pomost do zdobycia Europy zgodnie z naszą globalną strategią” – powiedział Roe-Hyun Myung, prezes i dyrektor generalny LS Cable & System. „Rozważamy zwiększenie naszych inwestycji w Europie w kable światłowodowe i kable energetyczne, a LS Cable & System będzie kontynuował aktywne inwestowanie w przyszłość”.

LS Cable & System zainwestowała ostatnio 18 mln dolarów w zakup nowej fabryki w podstrefie Dzierżoniów Wałbrzyskiej SSE Invest-Park i rozpoczęła instalację wyposażenia produkcyjnego. Firma rozpocznie produkcję w 2019 roku. LS Cable & System planuje rozpocząć dostawy swoich produktów do fabryki LG Chem niedaleko Wrocławia, a następnie skoncentrować się na zwiększaniu dostaw dla europejskich producentów samochodów.

LS EV Korea będzie pełniło funkcję centrum badawczo-rozwojowego dla części elektrycznych do pojazdów samochodowych, a LSCW i nowa polska spółka zależna, LS EV Polska, będą wykorzystywane jako bazy produkcyjne odpowiednio dla Chin i Europy. Firma planuje zwiększyć sprzedaż z obecnego poziomu około 36 mln dolarów do 90 mln dolarów w 2020 roku.

Źródło: www.motofaktor.pl