Firma Mitsubishi Motors przekazała dziś rządowi Indonezji osiem egzemplarzy hybrydowego SUV-a plug-in Outlander PHEV, dwa elektryczne modele i-MiEV oraz cztery stacje szybkiego ładowania baterii. Japoński producent dostarcza 10 pojazdów w ramach badań, które wyznaczą nowy kurs dla indonezyjskiego rynku motoryzacyjnego.
Samochody są dostarczane przez Mitsubishi Motors w ramach wspólnego projektu badawczego z Ministerstwem Przemysłu (MOI) w zakresie rozwoju infrastruktury pojazdów elektrycznych w Indonezji. Pojazdy będą służyć do przeprowadzenia szeregu badań, które określą w jaki sposób istniejąca infrastruktura transportowa Indonezji może zostać służyć pojazdom elektrycznym. Badania zakładają wykorzystanie aut w różnych środowiskach, w tym w miastach, regionach turystycznych i na odległych wyspach.
Zadaniem projektu jest również określenie potencjału zarządzania energią pojazdów elektrycznych, na przykładzie Mitsubishi Outlandera PHEV, który zostanie wykorzystany jako nośnik danych.
Osamu Masuko, dyrektor generalny Mitsubishi Motors, powiedział: „To ważny moment dla Mitsubishi Motors, dla rządu Indonezji i dla jej mieszkańców, którzy mogą czerpać większe korzyści z posiadania samochodu i życia w lepiej skomunikowanej społeczności i w bezpieczniejszym, czystszym środowisku.”
Pan Masuko dodał: „Indonezję postrzegamy jako jeden z najbardziej obiecujących rynków w południowo-wschodniej Azji, jako kraj młodych ludzi, otwartych na możliwości, wynikających z posiadania samochodu. Wiążą się one jednak z wyzwaniami, jakimi jest zrównoważenie społecznego zapotrzebowania na produkty motoryzacji z wymogami ochrony środowiska.”
Uroczystość była drugim ważnym wydarzeniem dla Mitsubishi Motors w Indonezji. W kwietniu ub. roku korporacja otworzyła nowy zakład produkcyjny w Bekasi. Mitsubishi Motors sprzedaje samochody w Indonezji od czasu powstania firmy w 1970 roku i utrzymuje silne relacje z lokalnymi partnerami na terenie całego kraju.
O Mitsubishi Motors Corporation (MMC)
MMC jest globalnym producentem samochodów z siedzibą w Japonii, wyznaczającym trendy w segmentach pick-up’ów i SUV-ów oraz w rozwoju technologii napędu na cztery koła. Firma jest obecna na ponad 160 rynkach, ze szczególną reprezentacją w krajach Stowarzyszenia Narodów Azji Południowo-Wschodniej ASEAN. Jako pionier elektromobilności, który od roku 1966 prowadzi badania nad pojazdami elektrycznymi, firma zaprezentowała w roku 2009 pierwszy seryjnie produkowany samochód elektryczny (i-MiEV), a następnie, w roku 2013 model Outlander PHEV – pierwszy hybrydowy SUV typu plug-in z elektrycznym napędem na cztery koła.
MMC zatrudnia 30 000 pracowników na całym świecie i wytwarza samochody w zakładach produkcyjnych w Japonii, Tajlandii, Chinach, Indonezji, Filipinach i Rosji. Lokomotywami wzrostu potęgi koncernu są modele Pajero Sport, L200/Triton i Outlander. W roku fiskalnym 2016 firma sprzedała na całym świecie 926 000 egzemplarzy pojazdów, osiągając sprzedaż netto na poziomie 1.9 bilionów jenów.
Źródło: www.mototarget.pl