Innowacja to słowo, które w filozofii Schoeller Allibert ma wiele znaczeń. To coś więcej niż tylko atrybut, który można przypisać produkowanym przez nas opakowaniom i skrzynkom z najwyższej jakości tworzyw sztucznych i plastiku. To także swoisty nadajnik GPS, który wyznacza kierunki rozwoju Schoeller Allibert. Zapraszamy do krótkiej podróży do świata innowacji w wykonaniu Schoeller Allibert.
Świadomi przeszłości, zorientowani na przyszłość
Nim przejdziemy do innowacji rozumianej w kategoriach wyznacznika rozwoju, powinniśmy spojrzeć wstecz i przyjrzeć się etapom, które Schoeller Allibert pokonał w drodze do miejsca, w którym firma znajduje się obecnie. Niespełna 60 lat w branży producentów opakowań z plastiku i tworzyw sztucznych pozwoliło nam stać się jednym z globalnych liderów rynków o interkontynentalnym zasięgu. Kiedy w 1959 roku wprowadzaliśmy nasze pierwsze opakowania, chyba nikt nie przypuszczał, że za sześć dekad marka Schoeller Allibert będzie dysponować biurami i fabrykami w 20 krajach, w których pracę znajduje ok. 2000 osób. Szybki rozwój na taką skalę umożliwia m.in. działania na sześciu segmentach rynkowych takich jak (handel detaliczny, przemysł motoryzacyjny, rolnictwo, przetwórstwo żywności, napoje i przemysł alkoholowy oraz produkcja przemysłowa). Znając potrzeby przedsiębiorców korzystających z naszych skrzyniopalet i opakowań z tworzyw sztucznych, możemy im oferować skrzynie, pojemniki plastikowe i palety, które przeniosą ich zarządzenie łańcuchem dostaw na wyższy poziom.
Więcej niż produkcja skrzyniopalet i pojemników składanych
Postrzeganie Schoeller Allibert jako firmy produkującej opakowania plastikowe dla przemysłu byłoby zbytnim uproszczeniem. Nasze zainteresowanie wykracza znacznie poza sam proces produkcji. Do działania, a więc wdrażania innowacji, przystępujemy na etapie koncepcji i projektowania. Za każdym stworzonym przez nas opakowaniem czy skrzyniopaletą stoi sztab ludzi, długich dyskusji, szkiców, projektów, nieskończona ilości testów, kontroli jakości i ogrom pracy koncepcyjnej, które procentują opakowaniami dla przemysłu na miarę XXI wieku.
Materiał jest najważniejszy, czyli oszczędność i ekologia w jednym
Aby sprostać wymaganiom dynamicznie zmieniających się okoliczności rynku i być o krok przed rozwiązaniami proponowanymi przez konkurencję, w Schoeller Allibert stawiamy na innowacyjność. To właśnie ona jest jednym z czynników, które pozwoliły nam zbudować obecną pozycję i sprawiają, że z optymizmem patrzymy w przyszłość. Kalejdoskop innowacyjności w produktach sygnowanych logo Schoeller Allibert otwierają materiały, z których produkujemy pojemniki plastikowe, skrzyniopalety i opakowania dla przemysłu. Intensywne badania w tym aspekcie pozwalają nam tworzyć lekkie, a zarazem odporne na uszkodzenia mechaniczne pojemniki. Niektóre z naszych rozwiązań są o 10% pojemniejsze, a przy tym o 30% mniejsze niż analogiczne produkty konkurencji, co pozwala naszym Klientom wymiernie obniżyć koszty transportu i składowania towarów.
Świetnie zdajemy sobie sprawę, że nie ma troski o środowisko naturalne bez innowacji. Dlatego też stosowane przez nas do budowy opakowań materiały w 100% podlegają recyklingowi. Sami również odzyskujemy stare pojemniki dopuszczone do kontaktu z żywnością, a z odzyskanego w ten sposób materiału tworzymy nowe produkty. Warto wspomnieć, że ten proces recyklingu został uhonorowany certyfikatem Europejskiego Urzędu ds. Bezpieczeństwa Żywności (EFSA).
Innowacje na każdym kroku
Kiedy mowa o innowacjach nie możemy też zapominać o jednym z naszych rozwiązań flagowych – wtapianych etykietach IML, których trwałość zapewni świadomość marki wśród odbiorców na długie lata. Do tego dochodzi cały zastęp nowatorskich rozwiązań produktowych (np. składane opakowania Magnum Optimum), które od 60 lat są wyznacznikiem standardów w logistyce na skalę przemysłową.