Porsche poinformowało, że do 2022 r. przeznaczy na rozwój elektromobilności ponad 6 mld euro, koncentrując się zarówno na hybrydach plug-in, jak i na pojazdach całkowicie elektrycznych. Decyzję o dokonaniu tych inwestycji Rada Nadzorcza Porsche AG podjęła na swoim ostatnim zebraniu.
Jak powiedział Oliver Blume, prezes zarządu Porsche AG:
„Podwajamy nasze wydatki na elektromobilność, z około 3 do ponad 6 mld euro. Ta decyzja sprawia, że wyznaczamy istotny kurs na przyszłość równocześnie do rozwoju naszych modeli z silnikami spalinowymi”.
Planowane nakłady inwestycyjne zostały znacznie podniesione – w nowej wersji uwzględniają przeznaczenie około 3 mld euro na zasoby materialne oraz nieco ponad 3 mld euro na rozwój. Koszty rozwoju obejmują wydatki na:
• Mission E (około 450 mln euro);
• warianty i pochodne Mission E (około 500 mln euro);
• elektryfikację i hybrydyzację produktów z aktualnej gamy (około 1,5 mld euro);
• inteligentną mobilność, infrastrukturę do ładowania i zaawansowaną inżynierię (około 700 mln euro).
Kolejny 1 mld euro zarezerwowano na inwestycje w zasoby materialne potrzebne dla realizacji projektu Mission E. Na terenie zakładów w Zuffenhausen powstają obecnie: nowa lakiernia, specjalna sekcja montażowa oraz most przerzutowy do transportowania polakierowanych nadwozi i jednostek napędowych na końcowy montaż. Istniejąca fabryka silników jest rozbudowywana z myślą o produkcji napędów elektrycznych. Prace projektowe czekają też nadwoziownię. Ponadto, inwestycje obejmą centrum rozwojowe w Weissach. Łącznie, projekt Mission E pozwolił stworzyć około 1 200 nowych miejsc pracy.
Całkowicie elektryczny Mission E będzie dysponował mocą przekraczającą 600 KM, zapewni zasięg ponad 500 km (według cyklu NEDC), a jego przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmie poniżej 3,5 s. Dzięki wykorzystaniu systemu 800 V uzupełnienie energii potrzebnej do pokonania dystansu 400 km zajmie zaledwie 15 min. Pojazd trafi do sprzedaży w 2019 r.
Porsche, wraz z Audi, reprezentuje Grupę Volkswagen w strukturach IONITY – spółki joint venture utworzonej wspólnie z Grupą BMW, Daimlerem oraz Fordem. Jej celem jest zbudowanie do 2020 r. (oraz późniejsza obsługa) 400 stacji szybkiego ładowania przy głównych europejskich drogach. Prace budowlane ruszyły w ubiegłym roku. W ramach IONITY sieć dealerska Porsche staje się częścią krajowej infrastruktury szybkiego ładowania.
Przed premierą elektrycznego Mission E niesłabnącą popularnością wśród klientów cieszą się hybrydy plug-in producenta ze Stuttgartu . Porsche poinformowało, że od chwili premiery rynkowej nowej generacji Panamery, około 60% nabywców tego modelu w Europie wybrało napęd hybrydowy. W Skandynawii udział wersji elektryczno-spalinowych osiągnął poziom około 90%. Natomiast w Polsce co piąta Panamera trafiająca do klientów jest odmianą hybrydową.
Źródło: www.orpa.pl