W pierwszy weekend listopada Praga koncentrowała się na pomysłowych koncepcjach energetycznych w konkursie „Smart Energy Hackathon”. ŠKODA wspierała to wydarzenie jako oficjalny partner. Najlepsi uczestnicy hackatonu będą mieli okazję rozwinąć swoje projekty w ŠKODA AUTO DigiLab. Tematyka tegorocznego konkursu skupiona była wokół elektromobilności.
„W przyszłości, oprócz istniejącej działalności, ŠKODA AUTO ustanowi nowe, cyfrowe obszary biznesowe. W tym kontekście intensywnie pracujemy nad przyszłościowymi koncepcjami” – powiedział Andre Wehner, Dyrektor ds. cyfryzacji ŠKODA AUTO. „Kreatywne umysły spoza firmy mogą dostarczyć nam ważnych bodźców. Cieszymy się widząc, jak inteligentne rozwiązania będą rozwijane przez zespoły i talenty, które wzięły udział w Hackathonie.
Koncepcje i rozwiązania w dziedzinie elektromobilności
ŠKODA AUTO stopniowo intensyfikuje proces przekształcania swojej charakterystyki: od producenta samochodów, do dostawcy różnych usług z zakresu mobilności. Marka zapewniła kilku doradców zespołom w Hackathonie – wspierali oni uczestników konkursu w opracowywaniu możliwych rozwiązań, oceniając jednocześnie, czy pomysły będą mogły być wdrożone w firmie.
ŠKODA AUTO DigiLab jest centralną pracownią nowych, cyfrowych rozwiązań, usług i technologii. Działa jak szybko reagujący startup IT. W DigiLab pomysły dotyczące mobilności stają się bardziej wydajne, są opracowywane, testowane i stopniowo wdrażane na rynek jako przyjazne dla klienta produkty i usługi.
Źródło: www.mototarget.pl