Szybkie i wygodne ładowanie akumulatorów autobusów elektrycznych oferuje EC Engineering, krakowska firma produkująca systemy ładowania dla tych pojazdów. Pojawią się niebawem zarówno w Polsce (Warszawa) jak i za granicą.
Systemy ładowania autobusów elektrycznych: Firma EC Engineering stworzyła projekt i prototyp systemu ładowania przy współpracy z Akademią Górniczo-Hutniczą dzięki dofinansowaniu z Narodowego Centrum Badań i Rozwoju w ramach programu INNOTECH. Jak mówi spółka jest to rozwiązanie nowatorskie, szybkie i efektywne. Na pętlach i przystankach autobusowych znajdują się specjalne, zamontowane ładowarki. Autobus zatrzymuje się pod ładowarką i podczas wysiadania i wsiadania do niego pasażerów może nieinwazyjnie ładować swój akumulator.
Może to być doskonałe rozwiązanie w celu zwiększenia eksploatacji autobusów elektrycznych w Polsce. Przeszkodą ku temu są obecnie problemy z ładowaniem pojazdów (kilkugodzinny proces w zajezdni). Produkt EC Engineering może pokonać te bariery i mocno unowocześnić transport miejski w Warszawiei w Polsce.
System został już przetestowany przy współpracy z MPK Lublin. W Lublinie znajduje się stacja ładowania prototyp autobusu, który może z ładowarki skorzystać. Solaris również testował urządzenie Spółki. Gdzie trafi taki system? W pierwszej kolejności plany dotyczą Warszawy. Po mieście w ramach wygranego przetargu Ursusa będą jeździły autobusy elektryczne, a EC Engineering dostarczy urządzenia do ich ładowania. Stolica jest już w posiadaniu 10 pantografów i dwóch stacji dokujących.
Dostawy poza granice Polski obejmą: Czechy (producent autobusów SOR), Słowację, (do Bratysławy trafi 18 pantografów i 7 stacji dokujących).