Czysta dynamika jazdy: nowe Audi R8 V10 RWS

  • Limitowana edycja pierwszego seryjnego modelu Audi z napędem na tylną oś
  • O 50 kg lżejsze w porównaniu z Audi R8 Coupé V10
  • Stephan Winkelmann, szef Audi Sport GmbH mówi: „R8 V10 RWS to bardzo udane przeniesienie koncepcji napędu wyścigowego modelu
    R8 LMS do samochodu przystosowanego do ruchu ulicznego.”

Neckarsulm, 11 września 2017 r.  Audi Sport GmbH poszerza serię modelową R8, wprowadzając nową wersję z napędem na tylną oś. Audi R8 V10 RWS pojawi się na rynku w limitowanej edycji 999 egzemplarzy w wersjach Coupé i Spyder. Samochód napędzany jest na tylne koła (Rear Wheel Series). Ręczna produkcja ekskluzywnego modelu ruszy w manufakturze R8 w Böllinger Höfe.

„Audi R8 V10 RWS stworzono dla purystów” – mówi Stephan Winkelmann, szef Audi Sport GmbH. „Ten limitowany, specjalny model, to ekskluzywna oferta przewidziana dla klientów ceniących ekstremalną dynamikę jazdy. Dzięki montowanemu centralnie silnikowi V10 i napędowi na tylną oś, samochód udanie przenosi koncepcję napędu stosowanego w wyścigowych Audi R8 LMS do samochodu przystosowanego do ruchu ulicznego.”

Elementy stylistyczne w matowej czerni, opcjonalnie karoseria pokryta folią

Purystyczny charakter nowego Audi R8 podkreślają lakierowane na matową czerń elementy – kratownica osłony chłodnicy Singleframe oraz wloty powietrza z przodu
i z tyłu. Górna część bocznego wlotu powietrza tzw. sideblade (w Coupé) utrzymana jest w lśniącej czerni, dolna w kolorze karoserii. Podobnie jak w przypadku Audi R8 LMS GT 4, także w Audi R8 V10 RWS Coupé karoserię można opcjonalnie pokryć czerwoną folią przebiegającą przez maskę silnika, dach i tył pojazdu. We wnętrzu, kierowca i pasażer siedzą w fotelach sportowych. Obito je skórą i tkaniną Alcantara. Na życzenie dostępne są fotele kubełkowe. Tablicę rozdzielczą zdobi emblemat
„1 of 999”, wskazujący na limitowaną liczbę egzemplarzy.

Silnik 5.2 FSI – jedna z ostatnich w segmencie jednostek wolnossących

Montowany centralnie silnik V10 modelu Audi R8 V10 RWS generuje moc 397 kW (540 KM). Maksymalny moment obrotowy 540 Nm dostępny jest przy 6500 obr./min. Silnik  5.2 FSI rozpędza wersję Coupé  od 0 do 100 km/h w 3,7 sekundy,
a wersję Spyder w 3,8 sekundy. Prędkość maksymalna to 320 km/h
(Spyder: 318 km/h). Średnie zużycie paliwa R8 V10 RWS wynosi 12,4 l na 100 km (283 g CO2 na km) przy zamkniętym dachu i 12,6 l przy otwartym (286 g CO2 na km)

Specjalnie zestrojone podwozie umożliwia kontrolowany drifting

Masa własna nowego Audi R8 V10 RWS w wersji Coupé to 1590 kg, 50 kg mniej niż Audi R8 Coupé V10 z napędem quattro, które w porównaniu z wariantem napędzanym na tylną oś potrzebuje dodatkowych podzespołów: wału Kardana, sprzęgła wielopłytkowego i międzyosiowego mechanizmu różnicowego. Wariant R8 Spyder V10 RWS w porównaniu do R8 Spyder V10 jest o 40 kg lżejszy, a jego masa własna wynosi 1680 kg. Rozkład obciążenia między osiami w stosunku 40,6:59,4 (Coupé) i 40,4:59,6 (Spyder) oraz zestrojenie podwozia i układu kierowniczego, dostosowano specjalnie do napędu na tylną oś.

Ustawienie podwozia oraz systemy kontrolne pozwalają na kontrolowany drifting,
w sytuacji gdy kierowca w standardowym systemie wyboru dynamiki jazdy Audi drive select wybierze tryb „dynamic”, a elektroniczny system stabilizacji toru jazdy ESC ustawi na tryb „Sport”. W obszarach granicznych, układ ESC ingeruje bezpiecznie
i rozsądnie. Elektromechaniczne wspomaganie kierownicy pozbawione jest całkowicie wpływu momentu obrotowego na jego działanie, a manewrowanie jest bardzo precyzyjne. Standardowo, Audi R8 V10 RWS zjeżdża z taśmy wyposażone
w lakierowane na czarno 19-calowe felgi odlewane z aluminium z pięcioma ramionami w kształcie litery V. Opony mają rozmiar 245/35 z przodu i 295/35
z tyłu.