Volvo Polska dostarczy dwa hybrydowe autobusy Przedsiębiorstwu Komunikacji Miejskiej w Świerklańcu.
PKM Świerklaniec rozstrzygnęło przetarg na dostawę dwóch miejskich autobusów hybrydowych, wybierając ofertę firmy Volvo. Zgodnie ze specyfikacją przetargową autobusy mają być zasilane silnikiem diesla i elektrycznym, odzyskiwać energię konieczną do wykorzystania napędu elektrycznego podczas hamowania, mieć między 8,5 a 10,7 metra długości i pomieścić co najmniej 60 pasażerów, z czego 25 proc. na miejscach siedzących. Ponadto muszą być wyposażone w dwa miejsca dla pasażerów niepełnosprawnych, dostępne z nisko opuszczonej podłogi.
Takie parametry spełniają miejskie autobusy hybrydowe Volvo serii 7900. Są zasilane energią elektryczną podczas ruszania i postojów na przystankach. Po osiągnięciu prędkości 20 km/h przełączają się na zasilanie silnikiem diesla. Są wyposażone w baterie, silnik elektryczny i mały silnik diesla. Baterie ładują się podczas hamowania silnikiem, a autobus nie wymaga dodatkowej infrastruktury do ładowania. Autobusy tego typu zużywają od 30 do 40 proc. mniej paliwa i emitują od 40 do 50 proc. mniej spalin w porównaniu z analogicznymi autobusami z napędem diesla. Są też bardzo ciche, a ich wnętrze może być konfigurowane w zależności od potrzeb zamawiającego.
Autobusy hybrydowe Volvo trafią do PKM Świerklaniec w terminie do 150 dni od daty złożenia zamówienia – bezpośrednio z wrocławskiej fabryki firmy, gdzie produkowane są seryjnie od 2010 roku. Dotychczas sprzedano ponad 2 tys. hybryd operatorom transportu publicznego w ponad dwudziestu krajach. W Polsce autobusy hybrydowe Volvo jeżdżą we Wrocławiu, Sosnowcu, Inowrocławiu, Tarnowskich Górach i Warszawie.
Warto wspomnieć, że PKM Świerklaniec to pierwszy w Polsce operator komunikacji miejskiej użytkujący miejskie autobusy hybrydowe Volvo – pierwsze cztery takie pojazdy spółka kupiła w roku 2014.
Volvo Polska
Volvo Polska to część Grupy Volvo – jednego z wiodących światowych producentów samochodów ciężarowych, autobusów, maszyn budowlanych oraz systemów napędowych do łodzi motorowych i urządzeń przemysłowych.
W Polsce Volvo obecne jest od lat 70-tych. Na początku lat 90-tych Volvo rozpoczęło we Wrocławiu działalność przemysłową. W 1996 roku otwarto fabrykę autobusów, a kolejne lata zaowocowały rozwojem firmy i rozszerzeniem zakresu jej działalności. Obecnie firma Volvo Polska obejmuje: fabrykę autobusów, a także organizacje sprzedaży autobusów, samochodów ciężarowych i maszyn budowlanych oraz globalne centra dostarczające usługi biznesowe w takich sektorach, jak IT, finansowy i HR.
Polska fabryka Volvo
Wrocławska fabryka jest największą fabryką autobusów Volvo w Europie. Powstają w niej kompletne autobusy miejskie, międzymiastowe i turystyczne, które dostarczane są do operatorów miejskiego transportu publicznego, przewoźników na trasach międzymiastowych
i międzynarodowych oraz firm turystycznych na rynkach całej Europy.
W 2010 roku w polskiej fabryce rozpoczęła się seryjna produkcja autobusu hybrydowego. Obecnie Volvo oferuje pełną flotę zelektryfikowanych autobusów. Gama obejmuje hybrydę Volvo 7900 Hybrid (dostępną również w wersji przegubowej), elektryczną hybrydę Volvo 7900 Electric Hybrid oraz najnowszy model – w pełni elektryczny autobus Volvo 7900 Electric.
W Europie zelektryfikowane autobusy Volvo stanowią część transportu zbiorowego w wielu miastach, między innymi w Szwecji, Danii, Norwegii, Wielkiej Brytanii, na Węgrzech,
w Niemczech, Szwajcarii, Hiszpanii, Luksemburgu, Austrii, Holandii i innych. Do tej pory Volvo na całym świecie dostarczyło operatorom transportu publicznego ponad 3000 zelektryfikowanych autobusów.