W pierwszych trzech kwartałach 2012 r. Volkswagen sprzedał na całym świecie 409 300 miejskich aut dostawczych, transporterów i pickupów. Oznacza to wzrost o 4,9 proc.
Znacznie więcej nabywców niż poprzednio (23,9 proc.) znalazł pickup Amarok. Jeszcze większą dynamikę wzrostu wykazał Crafter (35,4 proc.), zaś na kupno samochodów serii T5 zdecydowało się o 3,6 proc. klientów więcej. O 2,2 proc. spadła sprzedaż Caddy.
Niewielki wzrost udało się zanotować w Europie Zachodniej (o 1,2 proc. do 214 600 szt.). We wschodniej części Starego Kontynentu wzrost sprzedaży wyniósł 24,3 proc. (do 30 900 aut). Największym rynkiem dla użytkowych Volkswagenów były Niemcy (93 700 egzemplarzy, wzrost o 2,7 proc.).
W Polsce sprzedano 4 042 modele, co oznacza wzrost o 4,26 proc. Największą popularnością cieszy się Caddy (1 758 sztuk), tuż za nim plasuje się T5 (1 025) zaś trzecie miejsce należy do Craftera (653 samochody). Amaroka kupiło 250 osób.
W Ameryce Południowej marka przekazała klientom 108 100 aut – o 3 proc. więcej niż w 2011 r., w Afryce – 14 300 pojazdów (wzrost o 17,3 proc.), zaś w regionie Azji i Pacyfiku 13 300 modeli (wzrost o 59,8 proc.).
/ll, (WP.PL)