BMW Vertriebs GmbH Oddział w Polsce, z siedzibą w Warszawie, powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w niektórych samochodach marki BMW: BMW 7 (F01, F02 , F03), BMW GT5 (F07), BMW 5 (F10, F11 , F18), wyprodukowanych w Niemczech, centralny czujnik poduszki powietrznej odpowiedzialny za pomiar przyspieszenia podłużnego i poprzecznego został błędnie zaprogramowany. Istnieje możliwość błędnej oceny wypadku czołowego i tylnego i braku wyzwolenia systemów bezpieczeństwa biernego (przednie poduszki powietrzne i napinacze pasów). Sytuacja wymagająca wyzwolenia systemów bezpieczeństwa biernego może prowadzić do podwyższonego ryzyka odniesienia obrażeń przez osoby w pojeździe.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest łącznie 138 pojazdów.
Przedsiębiorca zadeklarował, że skontaktuje się z właścicielami samochodów objętych kampanią oraz poinformuje o konieczności wizyty w warsztacie w celu przeprowadzenia stosownej naprawy – wymiany czujnika centralnego poduszki powietrznej.
Informacji związanych z kampanią serwisową udziela BMW Vertriebs GmbH Oddział w Polsce (adres: ul. Wołoska 22 A, 03-675 Warszawa; tel.: 022 279 71 00).
UOKiK nie jest właściwy do informowania konsumentów odnośnie szczegółów akcji ogłaszanych i prowadzonych przez przedsiębiorców.
Niniejsza informacja nie stanowi nakazu wycofania produktu z rynku ani nakazu odkupienia od konsumentów w rozumieniu ustawy o ogólnym bezpieczeństwie produktów, ale stanowi realizację obowiązków producenta, o której mowa w art. 12 ust. 2 ustawy z dnia 12 grudnia 2003 r. o ogólnym bezpieczeństwie produktów (Dz. U. z 2015 r., poz. 322, ze zm.).
Przedsiębiorca, który uzyskał informację, że produkt wprowadzony przez niego na rynek nie jest bezpieczny powinien niezwłocznie powiadomić o tym Prezesa UOKiK. Niewykonanie tego obowiązku, zgodnie z art. 33a. ust. 1 pkt 1 ustawy o ogólnym bezpieczeństwie produktów, zagrożone jest karą pieniężną w wysokości do 100 000 zł.
Źródło: www.uokik.gov.pl